رهبر جنبش انصارالله یمن در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت فرزند امام زین العابدین علیه السلام سخنرانی کرد.

رهبر انصارالله: اقدامات رژیم سعودی، حرکتی منافقانه در امت اسلامی است/نگران آن هستیم که داعش و اسرائیل، «کعبه» را هدف قرار دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت فرزند امام زین العابدین علیه السلام در صنعا پایتخت یمن آغاز شد.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش‌انصارالله طی سخنانی در این مراسم، گفت: نفاق یک حرکت تخریبی ویرانگر در امت اسلامی است و بیشترین آثار سوء را بر آن خواهد گذاشت. آنچه رژیم سعودی انجام می‌دهد، حرکتی منافقانه در اسلام است که با ثروتهای زیاد این رژیم صورت می‌گیرد.

الحوثی تاکید کرد که عربستان با پول وارد کشورها می‌شود تا در آنجا نفوذ کند و آرامش و ثبات آن را بر هم بزند.

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: عربستان جنایت حمله به تالار بزرگ صنعا را انجام داد و سپس آن را تکذیب کرد در حالی که کاملا آشکار بود که این رژیم این جنایت را مرتکب شد و البته کسانی هستند که می‌خواهند بر جنایات عربستان سرپوش بگذارند.

الحوثی تصریح کرد: آمریکا چراغ سبز به عربستان نشان داد تا  به فتنه انگیزی در هر کشوری که آنها می‌خواهند بپردازد و تجاوز عربستان به کشور ما نیز در همین راستا صورت گرفت.آنها ملت یمن را در مساجد و مدارس می‌کشند و حتی قبرستانها را نیز هدف قرار می‌دهند.

رهبر انصارالله افزود: مسئولیتی ملی بر دوش ما است و ما این مسئولیت را بر عهده خواهیم گرفت. ما نباید به سازمان ملل متحد اعتماد کنیم، زیرا مواضع این سازمان حتی بعد از جنایت تالار بزرگ نیز، ناکافی است.

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حضرت زید فرزند گرامی امام زین العابدین علیه السلام، عصر امروز در مقابل تالار بزرگ یمن در خیابان جمهوری صنعا با سرود ملی یمن و تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.

شرکت کنندگان در این مراسم پرچمهای یمن و پارچه نوشته‌هایی در محکومیت تجاوز عربستان به کشورشان در دست داشتند.

شهروندان یمنی همچنین محاصره اقتصادی تحمیل شده بر آنها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم کردند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان جان باخته یا زخمی شده‌اند و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.