قدس آنلاین – اهواز – زهره کریمی : با افتتاح سه پروژه ی هم زمان در جاده ی کمربندی غرب اهواز سفر دو روزه ی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی  به استان آغاز شد.

 ظرفیت توسعه خوزستان بیشتر از وضع کنونی است /بنادر امام خمینی و خرمشهر و آبادان یکی از عمده ترین کریدورهای حمل و نقل ایران محسوب می شود

عباس آخوندی  در گفت و گویی با خبرنگاران و اصحاب رسانه پس از افتتاح سه پروژه در رینگ کمربندی غرب اهواز در ارتباط با طرحی که به بهره برداری رسید؛ خاطر نشان کرد: این رینگ 84 کیلومتر است که 48 کیلومتر از آن در حال اجرا که 12 کیلومتر دیگر امروز افتتاح شد.

وزیر  راه  و شهرسازی در رابطه با  اهمیت این پروژه ، تصریح کرد:  این رینگ با توجه به این که  اهواز شهر بسیار بزرگی است و حدودا یک میلیون نفر جمعیت دارد اهمیت بسیاری در کنترل ترافیکی ها  خواهد داشت.

آخوندی با بیان اینکه برای بازدید از تمام چهار بعد حمل و نقلی به استان خوزستان سفر کرده است؛گفت: استان خوزستان با توجه به وجود بنادر امام خمینی و خرمشهر و آبادان که یکی از عمده ترین کریدورهای حمل و نقل ایران محسوب می شود لذا در حوزه ی هوایی، دریایی، ریلی و زمینی فعالیت های مختلفی باید انجام شود زیرا ظرفیت توسعه ی خیلی بیشتر ازظرفیت های موجود را دارد.

وی با اشاره به تنگناهای مالی موجود، عنوان کرد:  باید در حوزه حمل و نقل  25 کیلومتر  سرمایه گذاری جدید  داشته باشیم ؛ پیشنهاد ما این است که مابقی پروژه  ها در قالب آزاد راهی انجام شود تا بتوانیم از سرمایه گذاری های بخش خصوصی استفاده کرده و با توجه به اینکه تعدادی از سرمایه گذاران خواستار فعالیت در این حوزه  شدند و تلاش می کنیم  با اجرای گفت و گو یی سرمایه گذاران واقعی را تشخیص و برای رسیدن به توافق با آن ها تعهد دریافت کنیم.

وی ادامه داد: در این سفر  دو پروژه ی بزرگ از جمله  125 کیلومتر راه اصلی و 121 کیلومتر راه روستایی افتتاح شد همچنین کارهای مختلف دیگری در حوزه ی بنادر و ریلی انجام خواهیم داد .

آخوندی خاطر نشان کرد: باید از جاده ی رامهرمز به سمت بهبهان  و جاده ی باغملک، ایذه به سمت شهرکرد  بازدید شود که بدانیم  در این سفر چه تدبیری می توانیم داشته باشیم  تا این  دو محور بسیار مهم در این سفر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی در پایان یاد آور شد: هدف ما این است، تا جایی که می توانیم سطح راه ها را به آزاد راه انتقال بدهیم و امکان جلب سرمایه گذاری خصوصی را داشته باشیم تا بتوانیم تامین مالی راحت تری داشته باشیم.

گفتنی است؛ پروژه هایی چون  125کیلو متر راه اصلی، 121  کیلومتر راه روستایی وپروژه  4 هزار واحد مسکونی مسکن مهر ایستگاه جدید قطار ماهشهر  افتتاح  تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری  بندر امام  و بازدید از پروژهای بندر خرمشهر از برنامه های کاری وزیر را ه  و شهرسازی در سفر دو روزه به خوزستان است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.