قدس آنلاین – دزفول – زهره کریمی : سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت :27 گردشگر آمریکایی در دو  روز گذشته به دزفول سفر کرده و از بافت قدیم و محوطه های باستانی جندی شاپور و چغامیش دزفول دیدن کردند.

گردشگران آمریکایی و کانادایی از آثار باستانی دزفول دیدن کردند

حجت اله آریایی نیا با اشاره به ورود 12 گردشگر آمریکایی و کانادایی به دزفول گفت:این گردشگران قرار است در اقامت  دو  روزه خود در دزفول از آثار باستانی و گردشگری منطقه دیدن کنند.

وی گفت:این گردشگران خارجی پس از بازدید از آثار باستانی و دیدنی دزفول برای دیدن اثر جهانی چغازنبیل راهی هفت تپه در شهرستان شوش خواهند شد.

آریایی نیا در ادامه داد : سال قبل بیش از یکهزارو 200 گردشگر خارجی از مناطق تاریخی و طبیعی شهرستان دزفول دیدن کردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول با اشاره به این که دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.

وی افزود : شهر باستانی جندی شاپور ، بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.

پل قدیم دزفول حدود 1700 سال پیش به دستور شاپور اول ساسانی بر روی رودخانه دز احداث شد و در سال 1310 به شماره 84 در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسید.

گفتنی است : دانشگاه جندی شاپور (گندی شاپور) که بقایایی از آن در اطراف دزفول باقی مانده در عصر خود معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته هایی چون پزشکی و نجوم در آن تدریس می شد.

و آثار برجای مانده این شهر که ظرفیت ثبت جهانی را دارد در 24 شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.