قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی:استاندار خراسان شمالی اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی در استان خراسان شمالی را حمایت از کارگاه های متوسط، کوچک و اشتغال های ارزان عنوان کرد.

حمایت از کارگاه های متوسط و کوچک از اولویت های خراسان شمالی است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد رضا صالحی در نشست با مدیران و اعضای شورای ها اسلامی شهرستان گرمه با اشاره به برخی حساسیت ها نسبت به شهرها و استان های همجوار در موضوعات اشتغال های بومی، اظهار داشت: نباید خود را محدود به جغرافیای شهر و استان خودمان کنیم و سعی کنیم حساسیت ها را نسبت به شهرهای هم جوار و هم استانی هایمان و حتی شهرهای همجوار در استان های دیگر پایین بیاوریم که همه ما از یک خانواده هستیم.
وی درباره صنایع بزرگ این استان و پیگیری برای خروج این واحدها از فهرست خصوصی سازی و سایر مشکلات آن ها نیز گفت: واحدهای بزرگ صنعتی برای توسعه بلند مدت استان بسیار مهم است و ضمن پیگیری برای خروج بعضی از صنایع استان از فهرست خصوصی سازی و حل مشکلات آن ها، اما برنامه اصلی و کوتاه مدت دولت تدبیر و امید برای رفع مشکل اشتغال، ایجاد اشتغال های ارزان، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، راه اندازی کارگاه های راکد و نیمه فعال است.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر خدمت صادقانه به مردم اظهار داشت: هر مدیر در هر جایگاهی اگر بخواهد کوچک ترین آسیبی به مسیر رفاه و خدمت رسانی به مردم برساند قطعا در دولت تدبیر و امید جایی ندارد.
وی افزود: انقلاب ما برای این تشکیل شد که مردم روستا و شهر از همه امکاناتی که دراختیار دولت قراردارد بهرمند شوند و با همفکری وهمدلی و همراهی این خدمات را افزایش دهند .
صالحی با اشاره به مشکلات شهرستان های تازه تاسیس و خدمات دولتی در آن ها گفت: مشکلات شهرستان ها و استان را در سفرهای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه مطرح کرده ایم و همچنان پیگیر آن هستیم و دراین راه به حمایت شهرستان ها هم نیازمندیم و همه اداره ها موظف اند برای حل مشکلات کمک کند.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال از سوی رهبری به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل گفت: باید به خود اتکایی در محصولات اساسی کشور به عنوان راهبرد اساسی نظام توجه ویژه کرد.
استاندار خراسان شمالی افزود : نگاه دولت تدبیر و امید برای پیشرفت، نگاه از پایین به بالا است و پیشرفت و توسعه پایدار را در پیشرفت روستاها، بخش ها، شهرستان به سمت استان و کشور می داند.
صالحی با بیان این مطلب تصریح کرد: از دهیارن، بخشداران شورای اسلامی و مسئولان شهرستان ها انتظار داریم بیشتر به افزایش ضریب خوداتکایی کمک کنند تا بتوان کارها را بهتر پیش برد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.