وزیر راه و شهرسازی گفت: خط ریلی دزفول - اهواز، شوشتر - اهواز و بندر امام به شادگان و آبادان، سال آینده اجرایی خواهد شد که مقدمات آن در این سفر انجام می شود.

آخوندی: سه خط ریلی جدید در خوزستان اجرایی می شود

به گزارش ایرنا عباس آخوندی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از چند طرح راه آهن در شهرستان بندر ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید بیش از گذشته برای توسعه خوزستان گام برداریم؛ زیرا این استان در حوزه حمل ونقل نقش موثری دارد و راه‌های دریایی، هوایی و زمینی و نیز راه آهن، این استان را ویژه کرده است.
وی با تاکید بر اینکه انتقال بار با خط آهن، نیازمند سرمایه‌گذاری زیاد است؛ افزود: توسعه شبکه ریلی خرمشهر و بندر امام در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای خوزستان چندین اندیشه بلند پروازانه داریم و باید با کمک نمایندگان و دولت تلاش کنیم این اندیشه‌ها را به سرانجام برسانیم؛ گفت: راه‌آهن بندر امام به تهران سالهاست مورد بی‌توجهی قرار گرفته و باید برای توسعه و اصلاح آن اقدام شود.
آخوندی با اشاره به اینکه جمعیت اهواز به بیش از یک میلیون نفر افزایش پیدا کرده و حجم ترددها نیز به شهرهایی همچون اندیمشک و ماهشهر افزایش یافته است، گفت: اتصال خط ریلی اهواز به فلات مرکزی نیز از بزرگ‌ترین طرح‌های ریلی است که در دستور کار قرار دارد و تحول بزرگی در این بخش ایجاد می کند.
وی ادامه داد: خوزستان نه تنها به لحاظ موقعیت جغرافیایی بلکه در تاریخ معاصر نقش بسیار مهمی ایفا کرده و ثروت معنوی و انسانی که در این استان وجود دارد به مراتب بیشتر از ثروت مادی است.
آخوندی تاکید کرد: بحث سکونتگاه‌های غیر رسمی به ویژه در شهرستان بندر ماهشهر مورد توجه خاص قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.