قدس آنلاین-شهرکرد، سید سعید سعادت: منفور ترین افراد نزد خداوند کسانی هستند که تمام شب را به خواب و روز را به بطالت سپری می‌کنند و به فرموده ی امام موسی کاظم علیه السلام پروردگار عالم انسانی که فقط به فکر خواب و بیکار سپری کردن عمر خود است را دشمن می شمارد.

«بازنشسته» واژه ای غلط است که در فرهنگ ما وارد شده است

 به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، «بازنشسته»را واژه ای غلط دانست و گفت: در فرهنگ اسلام، بازنشسته نداریم و مومن هیچ گاه بیکار نمی ایستد.

 حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی بنی، با قرائت  آیه ۱۴۱ نساء و بیان اینکه این آیه درباره نفی هرگونه سلطه کافران بر مسلمانان است و به آیه نفی سبیل معروف است، گفت: با توجه به این آیه مومنین حق ندارند کسی را بر خود مسلط کنند و تسلط نه فقط سیاسی است، بلکه تسلط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی را شامل می‌شود و زیر سلطه رفتن هر کدام، از قوم مومنین جایز و قابل قبول نیست.

مرتضوی بنی افزود: بر اساس این اصل حضرت امام خمینی (ره) در تحریرالوسیله بیان می‌کنند که «اگر روابط تجاری با کفار موجب ترس بر حوزه اسلام شود ترک این روابط بر تمام مسلمانان واجب می‌شود. در اینجا فرقی میان استیلای سیاسی یا فرهنگی و معنوی دشمن وجود ندارد؛ اگر روابط سیاسی که بین دولت های اسلامی و دول بیگانه بسته می‌شود و برقرار می‌ شود موجب تسلط کفار بر نفوس و بلاد و اموال مسلمانان شود یا باعث اسارت سیاسی اینها شود، برقراری روابط حرام است و پیمان هایی که بسته می‌شود باطل است و بر همه مسلمین واجب است که زمام داران را راهنمایی کنند و وادارشان نمایند بر ترک روابط سیاسی این چنانی هر چند به وسیله مبارزه منفی باشد.»

حجت‌الاسلام مرتضوی بنی خاطر نشان کرد: پس از تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون توسط دولت و مجلس در مهر ۱۳۴۲، این قانون در مطبوعات افشا و اعلام نشد و در این حال حضرت امام که چند ماه قبل از آن، از زندان رژیم شاه آزاد شده بودند، در ۴ آبان با ایراد سخنرانی تاریخی خود، به تصویب قانون کاپیتولاسیون یا اعطای مصونیت قضایی به اتباع امریکا در ایران، شدیداً اعتراض کرد، این نطق مهم که در اجتماع بزرگ روحانیان و مردم قم و دیگر شهرها بیان شد، در حقیقت محاکمه هیئت حاکمه آمریکا به علت دخالت ‏های غیرقانونی آنان در امور داخلی ایران و نیز افشای خیانت‏های شاه به اسلام و ملت ایران بود.

وی با اشاره به اینکه ۴ آبان را می توان به نحوی بسته شدن نطفه ی انقلاب دانست، ادامه داد: روز چهار آبان را به این دلیل باید گرامی داشت و یاد و خاطره ی امام خمینی (ره) را باید گرامی داشت، که اگر ما امروز بر سر سفره ی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام نشسته ایم به خاطر این است که نخواسته ایم زیر سلطه ی اجانب و بیگانگان باشیم.

مرتضوی بنی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اینکه طبق روایات و احادیث مومن هیچ گاه بیکار نمی ایستد، افزود: امروز چهارشنبه ۵ آبان ۹۵ در خدمت ۱۵ نفر از پیشکسوتان و خدمت گزاران به مردم و نظام مقدس جمهوری در اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری هستیم.

وی از مرحومین حجج اسلام شعبانعلی یوسفی، سید حمید موسوی و مرحوم سید محمد میر احمدی که قبل از بازنشستگی به دیدار حضرت حق شتافتند یاد کرد.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: با نگاه کردن در صورت این پیشکسوتان، تمام ۲۴  سال خدمتی که با حضور این عزیزان داشتم برایم تداعی و مرور می‌شود و باید بدانیم که این پیر غلامان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مایه ی خیر و برکت هستند و خدا را شاکریم که در در خدمت این عزیزان هستیم.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی واژه ی «بازنشسته» کلمه ای غلط است چون که در اسلام بازنشسته نداریم، افزود: با توجه به روایتی، خداوند در شب معراج خطاب به پیامبر می فرمایند: «ای احمد! عبادت ده قسمت است، که نُه قسمت آن طلب روزی حلال می باشد؛ پس، اگر خوراک و نوشید نیت پاک و حلال باشد، در پناه و حمایت من هستی.»

مرتضوی بنی، با اشاره به دیگر احادیث و روایت در خصوص کسب روزی حلال و بیکار ننشستن، گفت: منفور ترین افراد نزد خداوند کسانی هستند که تمام شب را به خواب و روز را به بطالت سپری می‌کنند و به فرموده ی امام موسی کاظم علیه السلام پروردگار عالم انسانی که فقط به فکر خواب و بیکار سپری کردن عمر خود است را دشمن می شمارد. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: امام صادق(ع) به برخی از فرزندانش می فرمایند: از دو خصلت تنبلی و بی حوصلگی و بی قراری بپرهیز که این دو مانع بهره گیری تو از دنیا و آخرت می شوند.

وی گفت: مراد از «کبد» به معنی  سختی در آیه ی ۴ سوره ی بلد  این است که انسان را در رنج و تعب آفریدیم، زندگی او پر از مشقت و رنج است و همین رنج و تعب است که او را به کمال و ترقی سوق می دهد و اگر انسان در مشقت و سختی نبود برای از بین بردن آن تلاش نمیکرد و اگر تلاش نمی کرد،‌ ابواب اسرار کائنات به رویش گشوده نمی شد.

گفتنی است آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران تبلیغات اسلامی استان چهارشنبه ۵ آبان ۹۵ برگزار و ۱۵ نفر از بازنشستگان این اداره تجلیل شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.