سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از رشد ۲۶.۲ درصدی تولید خودرو از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

تولید خودرو داخلی در ۷ ماهه امسال چقدر رشد داشت؟

به گزارش خبرآنلاین از شاتا ساسان قربانی با بیان اینکه 691 هزار و 581 دستگاه انواع خودرو از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در کشور تولید شد افزود : تولید سواری با 638 هزار و 753 دستگاه 27 درصد، وانت با 45 هزار و 157 دستگاه 18 درصد ، مینی بوس و میدل باس با 461 دستگاه 17.9 درصد ، اتوبوس با 519 دستگاه 26 درصد  وکامیونت، کامیون و کشنده با 6 هزار و 691 دستگاه 5.3 درصد  نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد .

قربانی ادامه داد: در زمینه  تولید خوروهای سبک تا پایان مهر ماه امسال  99.9 درصد و در مجموع خودروهای سبک و سنگین نیز  97.8 درصد از برنامه هدف گذاری شده محقق شده است.

وی اعلام کرد : تولید خودرو در مهر ماه برای اولین بار 7 درصد از برنامه پیشی گرفت و در بخش صادرات نیز با 5 هزار و 200 دستگاه  15.2 درصد از برنامه محقق شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سایپا، این شرکت در 7 ماهه امسال 6 میلیون دلار قطعه به صورت قطعات منفصله  صادرات داشته و در همین مدت 21 میلیون دلار صادرات ckd  و  cbu  انجام شده است.

قربانی با اشاره به اینکه  روند فعالیت ها بهبود کیفی را نشان می دهد ولی هنوز با اهداف تعریف شده فاصله داریم و  پروژه های بهبود ، برای بهبود شاخص های کیفی در حال اجرا و پیگیری است تصریح کرد: گزارش ارائه شده اشاره به شناسایی دقیق نارضایتی ها و مشکلات داشت که برای رفع هر یک پروژه بهبود تعریف شده و اکثر آنها در حال اجراست تا شاخص های کیفی خودرو با هدف تحقق رضایت مشتری تداوم یابد.

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو با بیان اینکه گزارش صادرات ایران خودرو و تلاش صورت گرفته  برای توسعه بازار در کشورهای الجرایر ، سوریه، عراق، یمن، ساحل عاج ،  آذربایجان و لبنان نیز ارائه شده افزود: این شرکت برنامه ها و اقدامات بهبود کیفیت محصولات را ارائه داد و بر اساس آن 29 درصد بهبود در سال 95 تحقق یافته است .

وی هم چنین گفت:  این گزارش شامل روند بهبود شاخص های رضایت پس از تحویل به مشتری CSI  و پروژه های تعریف شده در سال 95 مبتنی بر CSI  و  IQS  و  C100 (  قطعات تعویض شده در 100 خودرو ) و میانگین زمان رسیدگی و میانگین زمان پیگیری شکایات بود و اعلام شد هدف گذاری برای 2 ستاره شدن همه خودروهای ساخت داخل تا پایان در دستور کار قرار کرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.