وزیر خارجه ایران تصریح کرد: راه‌حل بحران سوریه تنها پشت میز مذاکره صورت خواهد گرفت و تروریسم ابزار خوبی برای رسیدن به اهداف سیاسی نیست.

راه‌حل بحران سوریه تنها پشت میز مذاکره صورت خواهد گرفت/ تروریسم ابزار خوبی برای رسیدن به اهداف سیاسی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (جمعه) در نشست خبری مشترک با همتایان خود ضمن قدردانی از برگزاری این نشست گفت: گفت‌وگوهای خوبی امروز برگزار شد.

وی گفت: روابط دوجانبه ایران و روسیه در وضعیت مناسبی قرار دارد و امروز در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی، ایران و روسیه ارتباطات بسیار نزدیک و صمیمی برقرار کردند و این ارتباطات به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان خواهد بود.

ظریف افزود: در بحث دوجانبه و سه جانبه گفت‌وگوهایی با ولید معلم و لاوروف داشتیم بر اصول حاکم بر دیدگاه سه کشور در مورد سوریه که استقلال سیاسی دولت سوریه، احترام به رای مردم سوریه و پذیرفتن تصمیم نهایی با مردم سوریه برای تعیین سرنوشتشان است که همواره مبنای برخورد ما با موضوع سوریه بوده است.

وی گفت: تلاش همه جانبه برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در سوریه و توقف درگیری‌ها تأکید کردیم و معتقدیم بحران سوریه تنها از مسیر سیاسی قابل حل خواهد بود و ضمن تأکید بر مبارزه با تروریسم و گروه‌های تکفیری راه‌حل سوریه از طریق گفت‌وگوی مردم شکل خواهد گرفت.

وزیر خارجه افزود: راه‌حل بحران سوریه تنها پشت میز مذاکره صورت خواهد گرفت. ایران همواره بر آتش بس همه جانبه در سوریه اصرار داشته و معتقدیم راه‌حل نظامی نیست و بر مبارزه همه جانبه با تروریسم و کمک به حرکت انسان دوستانه برای کاهش آلام مردم سوریه، ضرورت بی طرفی در ارسال کمک‌های انساندوستانه و ... تأکید کرده‌ایم. ضرورت مقابله با استفاده تروریست‌ها از سپر انسانی برای پیشبرد اهداف تروریستی‌شان که متاسفانه هم در نقاط مختلف سوریه اتفاق افتاده و هم امروز در موصل و نقاط دیگر استفاده می‌شود و این واقعیت که مبارزه با تروریسم یک مبارزه جهانی و نیازمند اراده سیاسی است و متاسفانه این اراده سیاسی کماکان مشاهده نشده است و چنانچه این اراده سیاسی شکل بگیرد امکان برخورد با این پدیده صورت خواهد گرفت.

وی گفت: نیاز به همکاری جهانی برای مبارزه با تروریسم است و کشورهایی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند. حمله برای آزادسازی موصل نباید منجر به سرازیر شدن تروریست‌ها به سایر مناطق عراق و سوریه بشود. حتما تلاش برای مقابله با تروریسم باید همه جانبه باشد برای جلوگیری از این خطر جدی، منطقه‌ای و جهانی.

وی گفت: بحث‌هایی که امروز صورت گرفت نشانگر تلاش این کشورها برای مقابله با تروریسم و تأکید بر ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه خواهد بود.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سؤالی نیز عنوان کرد: آنچه که برای همه کشورها ضرورت دارد پذیرفتن این واقعیت است که تروریسم برای هیچ کس منافعی به همراه نخواهد داشت.

ظریف در پاسخ به سؤالی گفت: طرفداران تروریست‌ها کماکان معتقدند از تروریسم برای اهداف سیاسی می‌توان استفاده کرد. یک مسئله غیرقابل قبول بودن استفاده از تروریسم برای اهداف سیاسی و یک مسئله ناممکن بودن استفاده از تروریسم برای اهداف سیاسی است.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: حامیان تروریست‌ها بهتر است این واقعیت را بپذیرند که تروریسم ابزار خوبی برای رسیدن به اهداف سیاسی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    واقعا این کلمات قصار جناب ظریف را سیاستمداران که هیچ بلکه حکماء و دانشمندان دنیا باید کتابها درباره آن بنویسند!!!