۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: 469403

در این گزارش خلاصه اخبار این هفته سینما را می خوانید.

سینما در هفته‌ای که گذشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینما در این هفته روزهای آرامی را سپری کرد و به نسبت کم خبر بود. در این گزارش خلاصه اخبار این هفته سینما را می خوانید:

مشکل دفاتر توقیف شده سینمایی حل شد 

پیرو مذاکره رئیس سازمان سینمایی با حجت السلام والمسلمین منصوری بازپرس رسیدگی کننده به پرونده، با ابلاغ ویژه رییس قوه قضائیه،مشکل اکران فیلم های دفاتر تعلیق شده شامل ؛ فیلمیران ،نورتابان و پویا فیلم مرتفع شده و ادامه فعالیت این دفاتر بلامانع است.

از تاریخ انتشار این خبر تیزرهای تبلیغی فیلم های سینمایی که از شبکه های ماهواره ای پخش شوند، شامل برخورد قانونی خواهند شد.

برپایی جشنواره بین المللی فیلم یاس به تعویق افتاد

دکتر سید مصطفی ابطحی یادآور شد: استان مازندران با همکاری دبیرخانه جشنواره تمام تلاش خود را به منظور برگزاری این رویداد  مهم فرهنگی مهم در حوزه نمایش خانگی انجام داده است و مراحل آخر آماده سازی سالن ها توسط بخش خصوصی استانی صورت می گیرد وعلی رغم آمادگی کامل ستاد برگزاری جشنواره با درخواست مجریان آماده سازی سالن ها با تاخیر یک ماهه در برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی یاس موافقت شد. 

دکتر ابطحی با بیان اینکه هرگونه تعجیل در بهره برداری از سالن ها می تواند آسیبی به کیفیت تجهیز این اماکن وارد کند اظهار کرد: برای پرهیز از این آسیب، دبیرخانه جشنواره به منظور همراهی با فعالان فرهنگی استان با تعویق یک ماهه در برگزاری جشنواره موافقت کرد.

ابطحی در پایان از حضور 108 فیلم در بخش داخلی، کل سریال های نمایش خانگی به تعداد 20 سریال و نیز 94 فیلم از کشورهای مختلف در بخش بین الملل این جشنواره خبر داد.

ابطحی اظهار امیدواری کرد جشنواره بین المللی فیلم یاس از 22 تا 27 آذرماه در استان مازندران شهر رامسر برگزار شود.

فیلم راه یافته به لیست اسکار در جشنواره فیلم کوتاه تهران

فیلم کوتاه «سکوت» به کارگردانی مشترک علی عسگری و فرنوش صمدی که جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره همپتون امریکا را کسب کرده است در بخش مسابقه بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد. 

جشنواره فیلم همپتون که جزو جشنواره های انتخابی اسکار در بخش فیلم کوتاه است هر ساله برنده بهترین فیلم کوتاه خود را به لیست اولیه اسکار معرفی می کند و در سال های گذشته برندگانش موفق به کسب اسکار فیلم کوتاه نیز شده اند.

«سکوت» پیش از این در بخش مسابقه جشنواره کن و لندن و چندین جشنواره معتبر دیگر حضور داشته و همچنین برنده جوایزی از جمله بهترین کارگردانی جشن خانه سینما شده و شانس زیادی برای قرار گرفتن در جمع ٥ فیلم نهایی اسکار دارد..

این فیلم که از کشور ایتالیا متقاضی حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است در بین فیلم های راه یافته به بخش مسابقه بین الملل این جشنواره قرار دارد. 71 فیلم از 34 کشور برای بخش مسابقه بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران پذیرفته شده اند.

این فیلم که به زبان های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده داستان دختری به نام فاطیما است که باید خبری که از دکتر شنیده برای مادرش ترجمه کند ولی او به جای این کار سکوت اختیار می کند. ولنتینا کارنلوتی و فاطیما الاکس  بازیگران فیلم کوتاه  هستند

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 18 تا 24 آبان به دبیری فرید فرخنده کیش برگزار می شود.

صدابردار «ناخدا خورشید» درگذشت 

فرامرز رسولی صدابردار، آهنگساز که در عرصه‌ی میکس، امور فنی صدا، برش نگاتیو، افکت، سینکرون، ضبط موسیقی، صداگذاری و..  فعال بوده است و 50 سال سابقه‌ی فعالیت هنری داشته است، در روزهای گذشته بر اثر عارضه شدید ریوی در بیمارستان بستری شد که 4 آبان ماه در بیمارستان «تیریتا» در تهران از دنیا رفت.

وی از سال ۱۳۳۸تا ۱۳۷۷ صدابرداری فیلمهای مختلفی چون «بوی گندم»، «میرزاکوچک خان»، «شام آخر»، «سردار جنگل»، «زنگ اول»، «مدرک جرم»، «خانه ابری»، «ناخداخورشید»، «آری چنین بود»، «ستاره و الماس»، «دام»، «مجروح جنگی» و... را برعهده داشته است.

متولد 65 در پردیس چارسو به نمایش درآمد 

در ابتدا محمد مهدی عسگرپور تهیه کننده فیلم ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: از همه عزیزانی که در ساخت این فیلم مشارکت جدی داشتند، قدردانی می کنم. 

وی افزود: ساخت فیلم در کشور ما بخصوص فیلم اول واقعا نسبت به دیگر کشورها دشوارتر خواهد بود. 

عسگرپور ادامه داد: موضوع این فیلم پرداختن به نسلی است که صحبت کردن در مورد آن بسیار سخت است و فکر می‌کنم نسل قبلی که می‌توانست راه گشای این نسل باشد به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد و به نحوی بدهکار شد. 

در ادامه مجید توکلی کارگردان «متولد 65» بیان کرد:ساخت این فیلم بدون مشارکت گروه عزیز و یکدست ما شکل نمی‌گرفت. از طرفی ضعف‌های کارگردانی من را عسگرپور و مسعود سلامی پوشاندند. 

وی افزود: ساخت این فیلم به عنوان تجربه اول مانند دانشگاه بود و واقعا از آن درس‌های فراوانی گرفتم. 

این کارگردان ادامه داد: از بازیگران فیلم که با بداخلاقی‌ها و تند خویی‌های من کنار آمدند و تحمل کردند و پای فیلم ایستادند، قدردانی می‌کنم.

در این مراسم سینماگرانی چون منصور لشکری قوچانی، مرجانه گلچین، مرتضی رزاق کریمی، سام نوری، امین تارخ و... حضور داشتند.

اکران خصوصی نیمه شب اتفاق افتاد برگزار شد

مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» ساخته تینا پاکروان با حضور برخی از هنرمندان و سینماگران در خانه همایش برگزار شد. 

در این مراسم رویا نونهالی بازیگر این فیلم عنوان کرد: خوشحالم برای شکل گرفتن بخشی از این فیلم در کنار پاکروان بودم و در کنار شما یکبار دیگر فیلم را می‌بینم. 

ستاره اسکندری افزود: روزهای سختی را در نبود پدرم می‌گذرانم و اگر حضور دارم به عشق شماست و امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید.

همچنین آتیلا پسیانی بیان کرد: خوشحالم در مجموعه این فیلم قرار گرفتم چون به خاطر رفاقت یکدست بین بچه‌ها فضای دوست داشتنی حکفرما بود و همه اینها به مدیریت خوب همیشگی پاکروان برمی‌گردد.

در ادامه ثریا قاسمی روی صحنه آمد و از او قدردانی شد و رویا نونهالی هدایایی از قبل تعیین شده را به قاسمی اهدا کرد.

ثریا قاسمی اظهار داشت: خوشحالم که هدیه‌ام را از رویا نونهالی یکی از ستارگان مورد علاقه‌ام می‌گیرم. از تینا پاکروان نیز به خاطر دعوتشان قدردانی می‌کنم. خوشحالم که خانم‌های پرانرژی در سینما فعالیت دارند و حامیان بخش خصوصی فیلم‌ها را حمایت می‌کنند. امیدارم از هنرمندانی که این روزها خانه نشین هستند، حمایت شود تا شأن و مرتبه آن‌ها حفظ شود. 

گفتنی است علاوه بر ثریا قاسمی از علیرضا داوود نژاد، آتیلا پسیانی و جمشید مشایخی که به علت کسالت حضور نداشت، نیز قدردانی شد. 

در این مراسم ثریا قاسمی، نیوشا ضیغمی، آتیلا پسیانی، خشایار اعتمادی، علی ژکان، الناز شاکردوست، اکتای براهنی، مسعود ردایی، سعید خانی، مصطفی کیایی، نیکی مظفری، دانیال عبادی، رویا نونهالی، مهدی صباغ زاده و... حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.