قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی : صبح دیرروز جمعه ۷ آبان ۹۵ مامورین انتظامی شهرستان باغملک به دستور مقامات قضایی جهت دستگیری چندین نفر از اهالی روستای پتک که در درگیری های گذشته دخیل بودند به آن منطقه اعزام شدند.

اخرین وضعیت از درگیری در روستای پتک شهرستان باغملک/به آتش کشیدن خانه های روستایی

قدس آنلاین به نقل از  پایگاه خبری اوربه نیوز:صبح دیروز جمعه ۷ آبان ۹۵ مامورین انتظامی شهرستان باغملک به دستور مقامات قضایی جهت دستگیری چندین نفر از اهالی روستای پتک که در درگیری های گذشته دخیل بودند به آن منطقه اعزام شدند که متاسفانه عده ای از آنها با مامورین انتظامی درگیر و در ادامه یا ستگ های بزرگ اقدام به مسدود کردن راه های اصلی روستا به سایر مناطق شده اند.

باید خاطر نشان کرد طایفه محمدی پس از درگیری اولی که منجر به قتل چندین نفر شده بود ، روستای پتک و خانه های خود ترک کرده و به روستاهای اطراف رامهرمز و آبگرمک نقل مکان کرده اند که متاسفانه امروز تعدادی از آن منازل آنها توسط افرادی از طایفه مخالف خود با نفت و بنزین به آتش کشیده شدند.

تعدادی از زنان طایفه محمدی در نزدیکی روستای پتک مسقر شده و مردان آنها نیز خود را در کوه های اطراف پنهان و با سلاح های جنگی در حال شلیک به سمت روستای پتک بودند.

دادستان ، فرماندار ، فرمانده انتظامی  باغملک، بخشدار و شهردار میداوود و کلیه نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان و استان در منطقه مستقر شده اند که در ادامه جمعی از ریش سفیدان و بزرگان دیگر طوایف به کوه رفته تا بتوانند زنان و مردانی که در نزدیکی روستای پتک مسقر شده بودند را به عقب برگردانند.

تعدادی از زنان و مردان طایفه محمدی که در نزدیکی روستای پتک مسقر بودند در گفتگو با پایگاه خبری اوربه نیوز اظهار داشتند:همه ما پس از درگیری آواره روستاها و شهرهای مجاور شده ایم ، ولی متاسفانه اکنون هیچ سرپناهی برای زندگی خود و فرزندانمان نداریم و از مسئولین خواهشمندیم به ما اجازه دهند تا به خانه خود در روستای پتک برگردیم.

آنها در ادامه بیان داشتند:از مسئولین خواهشمندیم که اجازه دهند ما (طایفه محمدی) در خانه های خود در  روستای پتک مسقر شویم، و قطعا ما نیز  در مقابل قانون و مقامات قضایی تعهد خواهیم داد که مطیع قانون بوده و در مقابل مجازات افراد گناهکار و قاتل سکوت کرده و تابع دستورات قضایی خواهیم بود ، چراکه اکنون همه ما آواره شده و بچه هایمان نیز از درس و مدرسه عقب افتاده اند.

در ادامه طایفه محمد میسایی ضمن اعلام مخالفت خود مبنی بر بازگشت طایفه محمدی به روستای پتک بیان داشتند : ما در درگیری گذشته ۹ نفر از افراد طایفه خود را از دست داده ایم و طبق عرف محلی این منطقه ، طایفه محمدی اجازه ندارند به خانه های خود بازگردند ، چراکه حضور آنها ممکن است موجب تنش و درگیری دوباره شود.

گفتنی است پس از تشکیل جلسه شورای تامین با حضور معاون استاندار ، و تلاشهای فرماندار و دادستان در راستای حفظ امنیت و آمادگی نیروهای حفاظتی در منطقه و پاسگاه دالان ، کلیه نیروهای نظامی و امنیتی تا حصول نتیجه در روستای پتک و کوه های اطراف مسقر میباشند….

تا این لحظه دادستان شهرستان باغملک و نیروهای نظامی و انتظامی جهت حفظ امنیت و جلوگیری از هر گونه تنش در منطقه مسقر میباشند و  امید است مسئولین و ریش سفیدان طوایف مختلف با حضور خود در جمع دو طایفه درگیر بهترین تدابیر را جهت حفظ امنیت و آرامش منطقه اتخاذ نمایند و دو طایفه درگیر نیز به این کدورت ها پایان دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی طرف ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    5 1
    نیروهای انتظامی و نظامی و شورای تامین شهرستان باغملک از جمله دادستان که وارد روستای پتک شدند اگه ۲۰ نفر یا ۳۰ نفر از دو طرفین میگرفتن بازداشت میکردن شاید منجر به این قتل های اخیر نمی شد فقط نظاره گر بودند و هیچ گونه تدابیر امنیتی در آن محل برگزار نشد اگه قانون و عدالتی هست باید شورای تامین شهرستان باغملک جواب گویی این خون های ریخته شده ی اخیر باشد