نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش تورم در دولت به قیمت افزایش رکود و بیکاری صورت گرفته، گفت: رکود در دولت یازدهم عمیق‌تر شده است.

نمی توان به دولت روحانی در حوضه اقتصاد نمره قبولی داد/رکود در دولت یازدهم عمیق تر شده است

به گزارش قدس آنلاین،  موسی‌الرضا ثروتی در ارزیابی وضع عملکردی دولت در حوزه معیشت و اقتصاد کشور اظهار کرد: نمی‌توان به دولت دکتر روحانی در حوزه معیشت و اشتغال و درمجموع اقتصاد، نمره قبولی داد.
وی تصریح کرد: متأسفانه با گذشت بیش از سه سال از عمر دولت تدبیر و امید، بیکاری بیشتر و رکود در این فاصله عمیق‌تر شده است.
ثروتی با تأکید بر اینکه متأسفانه در دولت یازدهم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کم صورت گرفته، اضافه کرد: این همه راجع به مسائل پیرامون نفت صحبت می‌کنند؛ در حالی که میزان سرمایه‌گذاری کمتر از قبل است.
عضو مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیکاری نمودار صعودی و ایجاد اشتغال روند نزولی داشته است، تصریح کرد: در حوزه مسکن هم شاهد این ضعف‌ها هستیم.
ثروتی با بیان اینکه گفت‌وگو با دنیا پارامتری مثبت در دولت یازدهم بود، اضافه کرد: متأسفانه این امتیاز جنبه منفی به خود گرفت؛ زیرا در جریان این مذاکرات همه امتیازات را دادیم و تنها در بحث صادرات نفت اقداماتی انجام شده و تحول اقتصادی رخ نداده است.
نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در برجام نتیجه مثبتی نگرفتیم، تغییر نگاه در عملکرد دولت را در کاهش تورم مثبت دانست و تصریح کرد: کاهش تورم به قیمت افزایش دامنه رکود، کاهش ساخت مسکن و میزان اشتغال و سرمایه‌گذاری انجام شده است.
ثروتی اظهار کرد: وقتی جلوی سرمایه‌گذاری را بگیریم، تورم خود به خود پایین می‌آید؛ کاهش تورم در صورتی خوب است که در جریان آن اشتغال ایجاد شود و سرمایه‌گذاری را در کنار رونق اقتصادی قرار دهیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.