قدس آنلاین - کاهانی مقدم: اعضای دو باند حرف‌های سرقت خودرو و جعل اسکناس با هوشیاری و کمک شهروندان طرقبه شاندیز دستگیر شدند.

دستگیری اعضای 2 باند حرفه‌ای جعل اسکناس و سرقت خودرو در طرقبه شاندیز

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح چگونگی شناسایی و دستگیری این متهمان به خبرنگار ما گفت: با دریافت گزارش سرقت‌های سریالی خودروهای سواری در مشهد و طرقبه، شاندیز تحقیقات گسترده پلیسی در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: در نتیجه این تحقیقات که توسط تیمی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی طرقبه، شاندیز زیر نظر مستقیم سرهنگ نظافتی صورت گرفت، سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد افرادی از چندی قبل خودروهای سواری مشکوک را به یک باغ ویلا در شهرکی واقع درجاده ویرانی به شاندیز منتقل می‌کنند.

با دریافت این اطلاعات، کارآگاهان با هماهنگی قضایی محدوده و باغ ویلای موردنظر را به طرز نامحسوس زیرنظر گرفتند و با همکاری نگهبانان محله مستقر در این شهرک، در فرصتی مناسب وارد عمل شده و باغ ویلا را بازرسی کردند.

سردار سرتیپ دوم بهمن امیری مقدم ادامه داد: در نتیجه این عملیات ضربتی یکی از سارقان در حال فرار دستگیر شد و صدها قطعه لوازم و تجهیزات خودروهای مسروقه کشف شد.

وی گفت: متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی طرقبه شاندیز در بازجویی‌ها اعتراف کرد که با همدستی فرد دیگری که در زندان با هم آشنا شده‌اند، نقشه سرقت خودروها را طرح ریزی کرده و پس از شناسایی خودروهای مدل پایین که دارای دزدگیرهای غیراستاندارد بودند، حداقل روزی یک خودرو را در کمتر از چند ثانیه می‌ربودند.

این متهم که بتازگی از زندان آزاد شده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت که خودروهای مسروقه را در باغ ویلای یکی از آشنایان که برای مدتی به آن‌ها سپرده بوده، اوراق کرده و قطعات اوراق شده را به مکان دیگری انتقال می‌دادند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده دو دستگاه خودروی مسروقه دیگر را که در حاشیه شهر شاندیز رها شده بود به همراه مقادیر زیادی تجهیزات و قطعات سرقتی کشف کردند.

وی گفت: با توجه به قطعات کشف شده خودروها و اعترافات این سارق حرفه‌ای، تعداد خودروهای دزدیده شده توسط آنان به بیش از 70 دستگاه می‌رسد که از نقاط مختلف شهر مشهد ربوده شده‌اند.

به گفته وی تلاش و تحقیقات بیشتر برای دستگیری متهم فراری این پرونده و شناسایی سایر سرقت‌ها و جرایم احتمالی آنان ادامه دارد.

جعل اسکناس با کمک فضای مجازی

سردار امیری مقدم در ادامه به دستگیری یک زن و مرد جوان جاعل حرفه‌ای اسکناس و چک پول‌های تقلبی توسط مأموران پلیس طرقبه شاندیز اشاره کرد و توضیح داد: در پی اعلام یکی از شهروندان طرقبه شاندیز مبنی بر دریافت چک پول‌های تقلبی از یک زوج جوان که ظاهری آراسته داشته و با خودروی پراید ازمغازه وی تعدادی لوازم خانگی خریده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران بلافاصله مشخصات این زن و مرد جوان و خودروی مورد استفاده آنان را در اختیار اکیپ‌های گشت قرار داده و با اجرای طرح مهار، هر دو متهم را دقایقی بعد شناسایی و دستگیر کردند.

در بازرسی از خودروی پراید متهمان تعداد دیگری چک پول تقلبی و کالاهای خریداری شده از مغازه‌ها کشف شد و متهمان برای ادامه تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شدند.

وی گفت: این زن و مرد جوان که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند و با اظهارات خود قصد گمراه کردن پلیس را داشتند، سرانجام در ادامه بازجویی‌ها لب به اعتراف گشوده و اعلام کردند که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس در رشته شیمی هستند و با توجه به فیلمی که در فضای مجازی درخصوص روش‌های جعل اسکناس دیده‌اند، با استفاده از ترکیبات شیمیایی اقدام به چاپ اسکناس جعلی بر روی نوعی کاغذ مشابه کاغذ پول کرده و به جعل انواع اسکناس‌های ایرانی و خارجی اقدام کرده‌اند.

سردار امیری مقدم یادآور شد: در بازرسی از منزل متهمان علاوه بر تجهیزات جعل اسکناس، یکصد قطعه انواع چک پول، اسکناس‌های 10 هزار تومانی، دینار و مقادیر قابل توجهی چک پول‌های جعلی آماده برش نیز کشف شد که تحقیقات بیشتر در این زمینه همچنان در حال انجام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.