۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 469715

سعودی ها برای تداوم تجاوز خود به یمن و به زانو درآوردن مردم آن در برابر خواسته های خویش علاوه بر دروغ گویی به افکار عمومی داخلی و خارجی از مکه مکرمه و قبله مسلمانان برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می کنند.

سوء استفاده از مکه به نفع آل سعود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، عربستان متجاوز پس از 19 ماه جنایت در یمن و محقق نشدن هیچ یک از اهدافش در این کشور، امروز پیشرفت توان موشکی انصارالله یمن را برنتابیده و با جو سازی در محافل اسلامی و عربی ادعا می کند که مکه، قبله مسلمانان مورد حمله یمنی ها قرار گرفته است! اما شواهد موجود نه تنها دروغ بودن این ادعا را فاش می سازد بلکه بیشتر ناظران سیاسی معتقدند که خطر واقعی که مکه و مقدسات مسلمانان و حرمت آن را تهدید می کند، همانا رژیم متجاوز آل سعود است که امروزه با لشکرکشی به یمن فجیع ترین جنایت های بشری را در این کشور رقم می زند.
به رغم ادعاهای رژیم آل سعود در خصوص متهم کردن انصارالله یمن به حمله به مکه مکرمه ، عربستان همچنان به تجاوز خود به یمن در قالب پوشش دینی طایفه ای ادامه می دهد و کار به جایی رسیده که از مقام معنوی مکه در ایام حج سوءاستفاده کرده و برای تفرقه افکنی و توجیه جنایات خود از این مکان امن الهی بهره برداری سیاسی می کند و این در حالی است که خطر واقعی برای مکه و مقدسات اسلامی و انسانی رژیم جنایتکار آل سعود است. 
امروز سعودی ها پس از 19 ماه تجاوز، جنایت و کشتار کودکان و زنان، و در میان سکوت معنادار جامعه جهانی به ویژه حامیان غربی آنها، با دادن وعده های مالی و تطمیع غربی ها و برخی کشورهای عربی، مجددا به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل درآمد. 
شکست های پی در پی عربستان و محقق نشدن هیچ یک از اهداف نظامی و غیرنظامی این کشور در جنگ 19 ماهه علیه یمن و مواجهه شدن با مشکلات اقتصادی زیاد و به بن بست رسیدن طرح اشغالگرانه آن در منطقه، سعودی ها را وادار به چاره اندیشی از دیگر راهها از جمله سوء استفاده از مکه مکرمه کرد. 
برخی فشارهای جامعه جهانی مقامات را سعودی را وادار کرده که به برخی جنایات خود به طور تلویحی اشاره کنند هر چند که سخنان ضد و نقیض آنها بعضا خود گویای تداوم جنایاتشان در یمن می باشد.
احمد عسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان پیش از این منکر هرگونه محاصره و تحریم حرکت کشتی ها و سفرهای هوایی یمن و حتی تخریب زیر ساخت های یمن شده بود . 
تجاوز عربستان به یمن اگرچه خسارات زیادی به بار آورده و زیرساخت های این کشور را تخریب کرده است، اما نه تنها خللی به اراده و پایداری مردم یمن وارد نساخته است بلکه آنها را برای سالها جنگ مهیا ساخته است. 
عسیری محاصره یمن توسط عربستان را کنترل کشتی ها توجیه می کند ومی گوید؛ طبق قطعنامه 2216 ما حق داریم مانع استفاده اوباش از کشتی ها و دریانوردی شویم!
وی در حالی این سخنان را بر زبان آورده است که این قطعنامه به متجاوزان اجازه محاصره دریایی و هوایی به جز اسلحه را نداده اما همدستی جامعه بین المللی با عربستان منجر به تداوم محاصره یمن به عنوان یک کشور مستقل و آزاد شده است.
اقدام عربستان در ممانعت از حرکت کشتی ها تجاری و ممانعت از صادرات و واردات کالا و نیز تخریب برنامه ریزی شده اقتصاد یمن و دیگر تاسیسات از جمله بنادر در کنار حمله های هوایی مناطق مسکونی روز به روز بر مشکلات مردم یمن می افزاید. 
عربستان و دیگر کشورهای همراه آن برای سرپوش گذاشتن بر ضعف و شکست خود در جنگ یمن و ناتوانی در برابر موشک های انصار الله یمن به شهر بندری جده،‌ به رسانه های خود متوسل شدند تا با القای حمله انصار الله یمن به اماکن مقدس و مورد احترام همه گروه های مسلمان، احساسات آن را جریحه دار کرده و و شکست خود را کمرنگ جلوه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.