قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: ۴۵ هزار کودک و نوجوان در استان گیلان از فعالیت‌های کانون پرورش فکری بهره‌مند هستند.

۴۵ هزار کودک و نوجوان در گیلان از فعالیت‌های کانون پرورش فکری بهره‌مند شده‌اند

علی پورحسن اظهار داشت: تعداد دانش‌آموزان در سطح استان گیلان 330 هزار نفر است که 40 تا 45 هزار نفر از آنها از فعالیت‌های کانون پرورش فکری بهره‌مند هستند و در تلاشیم این آمار را به نقطه مطلوب بهره‌مندی برسانیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل را برگزاری جشنواره استانی قصه گویی اعلام کرد و گفت: نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی دوشنبه 10 آبان‌ماه و سه‌شنبه 11 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

پورحسن درباره روند اجرای جشنواره استانی قصه‌گویی بیان کرد: این جشنواره در سه بخش نوجوان، بزرگسال و بخش آزاد که شامل مربیان، میانسالان و معلمان است برگزار می‌شود.

وی درباره برگزیدگان نهایی جشنواره استانی قصه‌گویی گفت: آثار دریافتی از شرکت‌کنندگان هر سه بخش که تاکنون 190 اثر بوده ‌در دو بخش داوری می‌شود که بخش اول دوشنبه در نخستین روز برگزاری و بخش دوم سه‌شنبه در روز اختتامیه جشنواره استانی قصه‌گویی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اعلام برنامه‌های جانبی جشنواره قصه‌گویی استانی بیان کرد: کاروان قصه‌گویی در مدارس و بیمارستان‌ها و کارگاه‌های قصه‌گویی در چهار منطقه سطح استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به جشنواره "ساحل دوستی" که در سواحل سراسر استان گیلان برگزار شد گفت: برای نخستین بار در کشور در سراسر استان برنامه ویژه کودک و نوجوان برگزار شد که به‌صورت اختصاصی در دو ساحل مروارید و ساحل کیاشهر کودکان و نوجوانان همه روزه صبح و عصر در این جشنواره حضور داشتند.

پورحسن افزود: در جشنواره "ساحل دوستی"، کودکان و نوجوانان از دریاها به سواحل دریاها جذب شدند و آموزش و یادگیری دانش آموزان در قالب کار با دور ریختنی‌ها، موسیقی، کتابخوانی، تئاتر خیابانی، تئاتر کاغذی و تئاتر خلاق انجام شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در تشریح سایر برنامه‌های در دست اجرا گفت: طرح کانون مدرسه، طرح استانی کتاب و کتابخوانی و افتتاح مرکز فراگیر ویژه ناتوانان در رودسر در دست اجراست و طرح بازبینی مجدد اکران عمومی فیلم کانون  15 آبان اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.