قدس آنلاین- بیرجند: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ایجاد شرایط درراستای نصب پانلهای خورشیدی برای ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) دراستان خبرداد.

 نصب۵۰۰ سامانه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، مهندس محمد ابراهیم شرکاء ظهر امروز درآیین امضای تفاهم نامه بین شرکت برق و کمیته امداد خراسان جنوبی اظهارداشت: باامضاء این تفاهم نامه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ضمن ایجاد هماهنگی ها و آموزش های لازم توسط این شرکت، خدمات در زمینه نصب پانل های انرژی خورشیدی برای مددجویان این نهاد  فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این طرح با موفقیت در استان اجرا و مددجویان کمیته امداد امام (ره) از منافع این طرح استفاده کنند، افزود: امید است با توجه به آینده انرژی های خورشیدی و خرید تضمینی که وزارت نیرو در این زمینه دارا است بتوانند این مدد جویان خودکفا شده و در این راستا نیاز است که همه برای تحقق آن کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای این تفاهم نامه تمامی همکاران در شرکت توزیع نیروی برق استان به صورت جدی پیگیر اجرای این طرح هستند تا بتوانیم قدمی در راستای کمک به مددجویان کمیته امداد امام (ره) استان برداریم.

 مهندس شرکاء تصریح کرد: روستاییان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان می توانند در صورت داشتن شرایط محیطی و فنی لازم نسبت به نصب این سلول های خورشیدی با ظرفیت تولید برق در ظرفیت های مشخص اقدام کنند.

وی بیان کرد: توسعه انرژی های نو یکی از رویکردها شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی است که در این راستا نیز تاکنون اقدامات مطلوبی از جمله تامین برق در روستاهای صعب العبور، مدارس، مساجد و برخی از ادارات با استفاده از پانل های خورشیدی انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: انسان سه راه برای انتخاب دارد راه نخست انتخابی است که از روی اندیشه باشد که بالاترین انتخاب ها است، دوم از راه تقلید که آسان ترین انتخاب است و سوم از راه تجربه که تلخ ترین راه انتخاب است.

رضا سلم آبادی بیان کرد: چون بحث انرژی ها نو است پس نیاز به اندیشیدن و فکر نو می باشد که این بالاترین راهی است که می توانیم به عنوان یک برنامه و ایده مناسب در خراسان جنوبی انتخاب نماییم.

وی افزود: با توجه به اینکه امروزدردنیا با کاهش سوخت های فسیلی روبه رو هستیم و بنابراین انرژی های تجدیدپذیر و نو درسطح جهان ضرورتی است که همه ما باید به سمت آن برویم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر سبد انرژی کشورهای مختلف را مشاهده کنیم معمولا به سمت انرژی ها نو می روند و این به دلیل محدودیت دسترسی آنها به سایر انرژی هاست.

سلم آبادی بیان کرد: اگر قراراست به توسعه پایدار در کشور برسیم بازهم نیاز است به سمت انرژی های نو قدم برداشته شود و اگر به دنبال استمرار، توسعه، رفاه اجتماعی، کیفیت و امنیت جامعه هستیم نیاز است به سمت انرژی های نو قدم برداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: جلسات توجیهی و هماهنگی در این راستا تاکنون در استان بین معاونان و سایر نهادها برگزار شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: عمده مشکلی که در زمینه خرید و نصب پنل های خورشیدی مددجویان با آن مواجه هستند بحث ضمانت ها و تسهیلات معرفی این مدجویان به بانک ها است.

وی بیان کرد: در این راستا با توجه به عدم امکان ارائه ضمانت هایی که بانکها در راستای ارائه تسهیلات از سوی مددجویان، نیز نشستی با بانک های استان داشته ایم که در این راستا تضمین خرید برق را به عنوان ضمانت بانکی قبول کنند اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد هم مشکل مردم حل می شود و هم مردم تشویق خواهند شد در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: درگام اولیه با شناسایی و بررسی مکان تاکنون ۱۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد به شرکت برق معرفی شده اند که از این تعداد ۵۰۰ نفر بابررسی که توسط شرکت برق انجام شده است مکان های آنان مورد تایید قرار گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، تصریح کرد: امیدواریم با این جلسه هم اندیشی و هم فکری به یک جمع بندی برسیم که در اولین فرصت در آبان ماه کار را آغاز کرده تا در کشور جزء استان های پیشگام در بحث انرژی ها نو باشیم.

سلم آبادی بیان کرد: موانعی از جمله نبود پیمانکار بومی و سازو کار شرکت هلدینگ برق در راستای پیمانکار بر سرراه است که امید است این موانع رفع و از آبان ماه این طرح در استان آغازشود.

مدیر دفتر برق و انرژی روستایی سازمان انرژی های نو ایران، اظهار داشت: برای نصب این تجهیزات و خرید تضمینی انرژی برق، شرایطی از لحاظ ابنیه فنی مورد نیاز است که باید از سوی مراجع ذیصلاح تایید شود.

پیمان تقی پور بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه برگزاری کارگاه هماهنگی به ویژه برای نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق در سراسر استان است که انتظار می رود مدیران شرکت توزیع برق و کمیته امداد در خصوص اطلاع رسانی و ایجاد بسترهای لازم جهت جذب اعتبارات با تعامل و همکاری بیشتر اقدام و زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.