سخنگوی عصائب اهل الحق عراق خبر داد که نیروهای آمریکایی برای کارشکنی در غرب موصل تلاش می‌کنند.

تلاش آمریکا برای کارشکنی در غرب موصل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، " جواد الطیباوی" سخنگوی گردانهای اهل الحق عراق تاکید کرد نیروهای آمریکایی برای کارشکنی در عملیات در غرب موصل تلاش می کنند.

از سوی دیگر نیروهای داوطلب مردمی امروز یکشنبه به‌سمت چندین روستای دیگر در غرب موصل پیشروی کردند و موفق شدند برخی از این روستاها را از لوث تروریستهای داعشی آزاد کنند.

واحد رسانه‌ای حشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای داوطلب مردمی وارد روستای السلمانی در غرب موصل شده تروریستهای داعشی را در این روستا محاصره کردند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای داوطلب مردمی موفق شدند وارد روستای المستنطق الثانیه در جنوب غرب موصل شوند و این در حالی است که سرکرده‌های نظامی داعش دستور عقب‌نشینی عناصر خود از منطقه قرقره و سوزاندن مقرهای خود قبل از ترک این منطقه را صادر کردند.

نیروهای داوطلب مردمی همچنین در ادامه پیشروی‌های خود وارد منطقه القرن در غرب موصل شدند.

احمد الاسدی سخنگوی حشد الشعبی عراق روز شنبه در نشستی خبری در بغداد گفت: نیروهای داوطلب مردمی طی امروز توانستند 10 روستا را در محور غربی موصل آزاد کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای عملیات آزادسازی موصل تاکنون، 100 روستا از چنگ داعش آزاد شده است، گفت: اهالی مناطق آزاد شده در موصل با نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی همکاری خوبی دارند.

نیروهای داوطلب مردمی عراق روز شنبه از آغاز عملیات نظامی بزرگ خود برای آزادسازی مناطق غربی شهر موصل از لوث داعش خبر دادند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بامداد دوشنبه 26مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون  صدها کیلومترمربع از این شهر را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند و به مرکز این شهر نزدیک شده‌اند.

عملیات موصل، بزرگ‌ترین عملیات نظامی نیروهای عراقی از زمان حمله نظامی آمریکا به این کشور در سال 2003 میلادی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.