شهرت آمریکا به عموسام از سال 1812 و انتخابات ریاست جمهوری این کشور که برای نخستین بار با حضور یک زن در مرحله نهایی برگزار می شود با عنوان عموسام یا عمه سام مورد توجه یک رسانه روسی قرار گرفته است.

 «عموسام» یا «عمه سام» ، کدام یک به کاخ سفید می رسند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در مورد اینکه شخصیت عموسام خلق شده یا واقعا وجود دارد، نظر واحدی نیست، اما بیشتر این باور وجود دارد که برگرفته از شخصی به نام ساموئل ویلسون (Samuel Wilson) است.
براساس اطلاعات موجود، ویلسون پیمانکار تامین گوشت ارتش در ایالت آرلینگتون از سال ۱۸۱۲ رو بسته بندی محموله های تحویلی حروف ابتدایی ایالات متحده U.S را مهر می زد که اندک اندک به عنوان مخفف عمو سام (Uncle Sam) بین نظامیان فراگیر شد و همچنین در کشورهای مختلف به نماد توسعه طلبی، جنگ افروزی و اشغالگری آمریکا نیز شناخته شد.
روزنامه روسی کامرسانت روز یکشنبه با شرح زندگینامه دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه با عنوان عموسام لقب مردانه آمریکا و همچنین هیلاری کلینتون در قالب عمه سام، به رقابت های انتخاباتی آنان برای ورود به کاخ سفید و جانشینی باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور اشاره کرده است.
یکی از دلایل توجه این رسانه روسی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این است که در 25 سال حیات روسیه نو یا حتی دوران قدرت نمایی اردوگاه کمونیستی (شرق)، مسکو برای اولین بار این گونه در کانون مباحث مسابقه انتخاباتی برای ورود به کاخ سفید قرار گرفته است.
ترامپ میلیاردر آمریکایی کم تجربه در عرصه سیاست که توانست با موفقیت نامزدهای کهنه کار و سیاستمدار رقابت های درون حزبی را کنار بزند و به عنوان گزینه نهایی جمهوریخواهان وارد عرصه رقابت شود، تاکنون بارها بر ضرورت نزدیک شدن واشنگتن و مسکو تاکید کرده، زبان به تحسین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور گشوده و حتی وعده حمایت از مسکو در عرصه بین المللی را داده است.
اما در مقابل، هیلاری کلینتون قرار دارد که همراه اردوگاه دموکرات ها و باراک اوباما رئیس جمهوری هم حزبی آمریکا تندترین اتهام ها و ادعاها را علیه روسیه و حتی پوتین مطرح می کنند.
تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات، حمله هکری به سامانه های رایانه ای حزب دموکرات و صندوق ایمیلی کلینتون با افشای مکاتبات و همچنین همپیمان خواندن ترامپ و روسیه از جمله ادعاهای ضدروسی مقام های آمریکایی و دموکرات ها است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تاکنون بارها این اتهام ها را رد و اعلام کرده است که طرح چنین ادعاهایی برای منحرف کردن توجه افکار عمومی از مسائل داخلی آمریکا است.
وی روز جمعه در یک نشست سیاسی اجتماعی در سوچی روسیه با اشاره به اتهام های مطرح شده مبنی بر تلاش روسیه برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد که آیا مقام های این کشور واقعا تصور می‌کنند، مسکو می تواند چنین کاری کند و آیا آمریکا کشوری ضعیف است؟ باید گفت مشغول کردن مردم با ادعای حمله سایبری روسیه ساده‌تر از حل مشکلات داخلی است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشتم نوامبر سال جاری میلادی (18 آبان) برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.