نسرین آبروانی، معاون صدا، در یادداشتی از رویکرد برنامه های رادیو اربعین و اهداف این رادیو برای خدمتگزاری به مردم سخن گفت.

رویکرد برنامه های رادیو اربعین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «نسرین آبروانی» معاون صدای رسانه ملی یادداشتی با موضوع رادیو اربعین نوشته که متن کامل آن در ادامه می‌آید:

یکی از باشکوه‌ترین رویدادهای مذهبی که به نوعی نمایش اقتدار مسلمانان به‌شمار می‌آید، راهپیمایی بزرگ اربعین است؛ رویداد و حرکتی خودجوش که ریشه در باور و ایمان عمیق مردم دارد و از عشق و ارادت آن‌ها به سیدالشهدا (ع) حکایت می‌کند. بی‌شک رسانه‌ملی در انعکاس و نمایش این راهپیمایی عظیم، وظیفه مهمی برعهده دارد، به‌ویژه آنکه رسانه‌های معاند به‌دلیل هراس از رسانه‌ای شدن این رویداد و مانور مذهبی مسلمانان، سیاست سکوت و بایکوت خبری را پیش می‌گیرند. رادیو اربعین که نقطه عطفی در اقدامات معاونت صدای رسانه ملی به‌شمار می‌رود، سال گذشته راه‌اندازی شد تا اخبار مربوط  به این آیین بزرگ مذهبی را به اطلاع مخاطبان برساند و اطلاعات مورد نیاز زائران را در اختیار آن‌ها قرار دهد. این رادیو امسال نیز با نزدیک شدن به زمان آغاز این راهپیمایی بزرگ، از اول آبان فعالیت خود را آغاز کرده‌است و تا پایان صفر، مصادف با دهم آذر برای هم‌وطنان و زائران حسینی در دسترس خواهد بود.

برای این‌جانب و همکارانم، رادیو اربعین، نه یک کانال رادیویی یک‌ماهه، بلکه تفضّل و موهبتی رسانه‌ای است برای عرض ارادت و خدمتگزاری به پیشگاه سرور و سالار شهیدان و خیل مشتاقان و دلدادگان و محبان آن حضرت که سنت ارجمند اربعین را هر سال با جان و دل پاس می‌دارند و بدان عشق می‌ورزند.

امسال رادیو اربعین با تکیه بر تجربیات سال گذشته و برخورداری از تمهیدات و سازوکارهای رسانه‌ای مطلوب‌تر، به فضل الهی، در پاسداشت مناسبت تاریخ‌ساز اربعین و پوشش رخداد عظیم راهپیمایی زائران کربلای معلی و همراهی با تجمع میلیونی آنان، نمود پرشورتر و درخشان‌تری خواهد داشت و رسالت خود را دیگر بار به شایستگی ایفا خواهد کرد.

مهم‌ترین اهداف ارتباطی رادیو اربعین، ارائه آموزه‌های معارفی و اطلاعات خبری و رفاهی مورد نیاز زائران ارجمند است، خاصه اطلاع‌رسانی بهنگام از مسیرهای حرکت زائران که این امر از طریق ارتباط با مسئولان و اعضای کمیته‌های سیزده‌گانه ستاد عالی اربعین به‌طور مستمر صورت می‌گیرد.

اهم موضوعات و مقولات برنامه‌ای این رادیو، به‌جز بخش‌های خبری و گزارشی و اطلاع‌رسانی آن، گزیده سخنان علما و مراجع گرانقدر دینی، خاصه بیانات ارزنده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مصاحبه‌ها و گفتارهای کارشناسانه درباب نهضت عاشورا و ریشه‌ها و پیامدهای تاریخی آن، به مناسبت اربعین و پیامداری حضرت زینب(س) است. به‌علاوه، در فواصل برنامه‌ها به مقتضای حال و زمان، زیارت اربعین و سخنان اهل نظر درباب منزلت و فضیلت این زیارت شریف و مضافاً مجموعه‌ای منتخب از نوحه‌ها و مراثی مرتبط با مناسبت پخش خواهد شد.

رویکرد اصلی ما در تدارک و تمهید برنامه‌های رادیو اربعین و سمت و سو دادن به محتوای آن‌ها، به پیروی از کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، گذر از سطح به عمق موضوعات و مفاهیم دینی و عاشورایی است.

بدین لحاظ، امسال تغییرات عمده‌ای در محتوای برنامه‌ها صورت گرفته‌ است که ان‌شاء‌الله در خور فلسفه وجودی این رادیو باشد.

در خاتمه، امیدوارم این رادیو که در حقیقت حلقه واسط بین نهادهای خدمتگزار اربعین و مخاطبان و زائران شریف است، در دومین سال فعالیت خود نیز به مدد همکاران ارجمندم، کارنامه مطلوب و مقبولی از خود در رسانه‌ملی باقی بگذارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.