زیارت عاشورا ‌اندوه را از دل می‌زداید...

یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی استاد سیدعبدالله فاطمی‌نیا توجه ایشان به انجام امور عبادی، خواندن زیارات معصومین(علیهم السلام) و بخصوص انس با زیارت عاشوراست.
ایشان همواره همه شاگردان و دوستان خود را به اهتمام بر قرائت زیارت عاشورا و توسل به امام حسین(علیه‌السلام) توصیه می‌کنند.
از نگاه استاد فاطمی نیا، انس با سیدالشهدا(علیه‌السلام) در حقیقت جمع کردن همه خوبی‌ها در یک جاست و کسانی که با این امام همام پیوند قلبی و عاطفی برقرار می‌کنند در انجام همه امور زندگی دور از بلا و گرفتاری هستند.
این استاد فرزانه در شرح زیارت عاشورا تأکید دارند: «زیارت عاشورا، سرّ بزرگی است که توجه به آن دل انسان را روشن می‌کند، ‌اندوه را می‌زداید و انسان را از سرگردانی در بیراهه‌های زندگی نجات می‌دهد.» ایشان همچنین در باب جایگاه زیارت عاشورا در زندگی به کلام استادشان حضرت آیت‌الله بهجت(ره) استناد می‌کنند که می‌گفتند:‌متن زیارت عاشورا، بر عظمت آن گواه است، بخصوص با ملاحظه آنچه در سند زیارت رسیده است که حضرت صادق (علیه‌السلام) به صفوان می‌فرماید: این زیارت و دعا را بخوان و بر آن مواظبت کن. بدرستی که من چند چیز را بر خواننده آن تضمین می‌کنم، اول این که زیارتش قبول است، دوم این که سعی و کوشش او مشکور است و در نهایت این که حاجات او هرچه باشد، برآورده می‌شود.
از دیدگاه استاد فاطمی نیا، اهتمام به زیارت عاشورا روشنگر راه است و توسل به امام حسین(علیه‌السلام) حرکت در مداری است که کشتی نجات سیدالشهدا(علیه‌السلام) قرار دارد و هر که به این کشتی وارد شود از گزند آفات و بلیات در امان خواهد بود.
استاد فاطمی‌نیا در یکی از جلسات درس و بحث علمی درباره عظمت اهتمام به قرائت زیارت عاشورا گفتند مرحوم حاج شیخ محمد حسین اصفهانی که یکی از علما و فضلای طراز اول بودند با زیارت عاشورا انس داشتند وهمواره این زیارتنامه را می‌خواندند.
ایشان از خدای متعال خواسته بودند که در آخر عمرشان پس از قرائت این زیارتنامه از دنیا بروند و خدا دعایشان را مستجاب کرد و این عالم ربانی در لحظات آخر زندگی زیارت عاشورا را خواندند و سپس روحشان به عالم ملکوت پرواز کرد.
یکی از برنامه‌های روزانه استاد فاطمی نیا قرائت زیارت عاشوراست و همه محافل و مجلس درس را نیز به نام مبارک سیدالشهدا(علیه‌السلام) معطر می‌کنند و تأکید دارند نام امام حسین(علیه‌السلام) چاشنی زندگی است و یادآوری این امام مظلوم به انسان آرامش می‌دهد.
بنده هم این توصیه ارزشمند استاد را همیشه در زندگی مورد توجه قرار می‌دهم و آثار و برکات بی‌شماری نیز از اهتمام به قرائت زیارت عاشورا نصیب این حقیر شده است.
از نکته‌های دیگری که در باب شخصیت استاد فاطمی نیا می‌شود گفت توسل ایشان به حضرت زهرا(سلام الله علیها) است و ایشان همواره توصیه می‌کنند که یاد این بانوی بزرگ را زنده نگه داریم چرا که شجره طیبه امامت از دامن پاک و مطهر ایشان شکل گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.