رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه همکاری با کشورهای حوزه بالکان و از جمله آلبانی همواره برای ما حائز اهمیت است.

اهمیت توسعه همکاری با کشورهای حوزه بالکان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «گنتی گاژلی» سفیر جدید آکردیته آلبانی، با اشاره به اینکه ایران و آلبانی از لحاظ فرهنگی و اعتقادی، قرابت‌های فراوانی با هم دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به توسعه مناسبات و ایجاد تحول مثبت در روابط اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و علمی خود با آلبانی است.

روحانی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های تجاری و اقتصادی دو کشور وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای گسترش همکاری‌ها استفاده کرد، بر ضرورت معرفی این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دولتی و خصوصی دو طرف تأکید کرد.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور اظهار داشت: توسعه همکاری با کشورهای حوزه بالکان و از جمله آلبانی همواره برای ما حائز اهمیت بوده و روابط دوستانه و مثبت ایران با کشورهای این حوزه ، به نفع ملت های دو منطقه است.

رئیس‌جمهور همفکری، همکاری و رایزنی ایران و آلبانی در زمینه مسائل مربوط به صلح و ثبات منطقه و جهان را حائز اهمیت دانست.

«گنتی گاژلی» سفیر جدید آکردیته آلبانی نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان، توسعه روابط همه جانبه و ارتقای سطح مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور را مهم توصیف و بر تلاش و تعهد خود در این راستا تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.