قدس آنلاین - علی محمدزاده: فرماندار بینالود گفت: با آسفالت 700 متر باقیمانده از مسیر بولوار مجیدیه به حسین‌آباد، بخشی از بار ترافیکی محور مشهد به شاندیز کاسته می‌شود.

 ایجاد مسیرهای جدید برای کاستن ترافیک محور طرقبه و شاندیز

سیدحسن حسینی افزود: از سال‌ها قبل طرح ایجاد مسیرهای جدید در محور مشهد به طرقبه و شاندیز مطرح بوده و اقدام‌های اولیه هم انجام شده که بر این اساس در درازمدت قرار است در محور طرقبه، مسیری از بولوار کوهساران به یکی از بولوارها یا کمربند جنوبی مشهد متصل شود.

وی یادآور شد: درخصوص محور شاندیز هم قرار شده است بزرگراهی از مشهد به گلبهار ایجاد شود که بی‌تردید نقش مؤثری در کاهش ترافیک محور مشهد به شاندیز خواهد داشت.

وی ادامه داد: اما همچنان که گفته شد این طرح‌ها برای درازمدت پیش‌بینی شده و اقدام‌های اولیه برای انجام مطالعات در حال انجام است، اما در کوتاه مدت با توجه به بررسی کارشناسان مقرر شد انتهای بولوار مجیدیه و مهدیه به جاده شاندیز در محدوده روستای حسین‌آباد متصل شود.

حسینی گفت: با توجه به اعتبارات موجود، بخش قابل توجهی از مسیر آسفالت شده است و کمتر از یک کیلومتر آن و شاید حدود 700 متر دیگر مانده تا آسفالت این مسیر به پایان برسد که پس از پایان یافتن آن بی‌تردید ترافیک محور بولوار وکیل‌آباد به سه راهی طرقبه و شاندیز بویژه در روزهای تعطیل بسیار کاهش خواهد یافت.

مدیرحمل و نقل و ترافیک شهرداری طرقبه هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ایجاد محورهای دسترسی به طرقبه و شاندیز به عنوان یکی از اولویت‌های ویژه در حال پیگیری است.

مهدی لری افزود: فرماندار دستور ویژه‌ای در این راستا داده‌اند و شهرداران طرقبه و شاندیز هم به صورت خاص پیگیر این موضوع هستند و در همین راستا جلسات متعددی با مشاوران متخصص این حوزه برگزار شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شرح خدمات مشاوران طرح هم تهیه شده و در آخرین اقدام از مشاوران درخواست شده است نظرات خود را اعلام نمایند تا شرح خدمات جامع‌تر و کامل‌تر باشد که به محض دریافت نظرات مشاوران مرحله انتخاب مشاور آغاز خواهد شد.

لری اظهار داشت: محور طرقبه به مشهد از مسیر بولوار کوهساران به کنار گذر جنوبی مشهد درگذشته قرار بود از سوی شهرداری مشهد اجرا شود که این اقدام صورت نگرفت و این وظیفه به شهرداری طرقبه سپرده شده و حتی بخش دیگری از مطالعات مربوط به پل پرتوی است تا شیوه‌های مختلف کاستن از گره های ترافیکی بررسی شود که از این راه‌ها شاید ایجاد تقاطع غیرهمسطح باشد.

وی درخصوص راه‌های دسترسی به محور شاندیز هم گفت: به منظور جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت سرمایه‌ها مقرر شده اولاً کارها به صورت متمرکز پیگیری شود و ثانیاً یک مشاور مادر انتخاب شود تا امور طراحی و اجرا هم به صورت بخش صورت نگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.