۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 470645

کتاب «گفت‌وگوها و مناظرات علوی»، استخراج شیوه‌های کاربردی علی(ع) در مناظرات، با مقدمه ای از آیت الله تسخیری توسط «به نشر» منتشر شد.

شیوه مناظرات امام علی (ع) کتاب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار کتاب «گفت وگوها و مناظرات علوی» را در راستای روش شناختی و تحلیل نمونه‌ها به منظور کشف و استخراج شیوه‌های کاربردی حضرت علی(ع) در مناظرات، تولید و منتشر کرد.

اسلام در میان مکاتب الهی، ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای گفت‌وگو و مناظرات قائل شده و نه تنها به ترویج و همگان سازی آن تا حد امکان ترغیب کرده بلکه روش‌ها و شیوه‌های کاربردی آن را نیز از طریق معصومین(علیهم السلام) به ما آموخته است. با توجه به موقعیت ویژه بین المللی جمهوری اسلامی ایران و نیز تشابه شرایط کنونی با زمان استقرار حکومت علوی کتاب «گفت وگوها و مناظرات علوی» را به منظور کشف، استخراج و تحلیل شیوه‌های کاربردی ایشان مورد تحلیل برای نخستین بار تولید و چاپ شده است.

این کتاب توسط محمود واعظی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و با مقدمه ای از حضرت آیت الله تسخیری در4 بخش دین و گفت‌وگوهای مکتبی، گفت‌وگو و مناظره ، فضاشناسی اندیشه‌ها و جریان‌های دینی- فرهنگی درعصر امام علی(ع) تدوین شده است و در قطع وزیری با قیمت 30 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار دارد.

مسائلی مانند گفت‌وگو در اسلام، انواع مناظرات، جایگاه گفت‌وگو از نگاه امام علی(ع)، اخلاقیات امام علی(ع) در گفت‌وگوها و مناظرات، فنون و شگردهای امام علی(ع) در گفت‌وگوها و مناظرات، ویژگی‌های پاسخ‌های علوی در گفت و گوها و مناظرات، جلوه‌های سیره نبوی در گفت و گوهای علوی و... بخشی از مباحث اصلی مطرح شده در این اثر محسوب می‌شوند و می‌تواند منبعی مطالعاتی ارزشمندی برای استفاده محققان و پژوهشگران فرهنگ اسلامی باشد.

این کتاب در چهار بخش دین و گفت‌وگوهای مکتبی، گفت‌وگو و مناظره، فضاشناسی اندیشه‌ها و جریان‌های دینی-فرهنگی در عصر امام علی(ع)  و روش شناسی گفت‌وگو و مناظرات علوی منتشر شده است.

برای تالیف این کتاب از 226 منبع فارسی،عربی و انگلیسی استفاده شده است.

علاقه مندان به تهیه کتاب «گفت‌وگوها و مناظرات علوی» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتیwww.behnashr.com  یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه یا از طریق شماره تلگرام 0907652008 و  سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.