قدس آنلاین - گیلان - نرجس غلام پور : باتوجه به شروع فصل شکار و صید، برنامه گشت و کنترل حفاظتی حوزه شهرستان تالش در دستور کار مامورین اجرایی این اداره قرار گرفت.

دامهای بیرحمانه شکار پرندگان جمع‌آوری شد

رییس اداره محیط زیست شهرستان تالش گفت: طی یک عملیات گشت و کنترل حفاظتی مامورین اجرایی این اداره موفق شدند در بخش حویق ( لمیر،شیرآباد و ویزنه) تعداد 7 رشته تور هوایی جهت شکار پرندگان را از متخلفین کشف و ضبط کنند.

کورش حیدرنژاد افزود:حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی و تنوع‌زیستی منطقه و بهره‌وری‌های اصولی و پایدار و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز که می‌تواند نقش به سزایی در حفاظت از سرزمین داشته باشد، از جمله اهداف مورد توجه این اداره است.

حیدرنژاد ادامه داد:به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اداره محیط زیست شهرستان تالش با همکاری سازمان هلال احمر تالش اقدام به برگزاری مانور مشترکی کردند.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: از جمله اهداف گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل در راستای تحقق منویات مقام معطم رهبری در خصوص جهاد کبیر ،عمل انقلابی و مبارزه با تهدیدات احتمالی با ایجاد تعهد و انگیزه در نیروهای خدوم و تبیین مفاهیم نظری و عملی اقتصاد مقاومتی، ترویج و توسعه مفاهیم و آگاه‌سازی کارکنان با پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد:پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

حیدرنژاد تصریح کرد:اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است.

وی گفت:در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند، در حالیکه در پدافندعامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.