قدس آنلاین: معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان رضوی از صدور ۲۰ تن کشمش و ۲۰ تن انگور تازه طی سال جاری از این استان به دیگر کشورها از جمله روسیه خبر داد.

صادرات ۴۰ تن انگور و کشمش خراسان رضوی به خارج از کشور

به گزارش قدس آنلاین، رضا قایمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: خرید توافقی این محصول همزمان با شروع فصل برداشت آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: کشمش تولیدی شهرستانهای خلیل آباد، کاشمر و بردسکن قابل توجه بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.
معاون اداره کل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: طی سالهای گذشته به دلیل افت شدید قیمت این محصول در بازار و نبود برنامه ریزی در حوزه صادرات آن کشاورزان با مشکلات جدی مواجه می شدند.
معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر این مبنا امسال طرح خرید توافقی اجرا و طی آن ۴۰ تن انگور و کشمش تولیدی شهرستانهای کاشمر و خلیل آباد خریداری و صادر شد.
قایمی گفت: هم اکنون قیمت این محصول در بازار شرایط خوبی دارد و خرید توافقی همچنان انجام می شود اما به دلیل محدودیتهای مالی و با توجه به کشمش مرغوب تولیدی منطقه و برای مدیریت این بازار پیگیریهای لازم برای دریافت مصوبه استانی خرید تضمینی کشمش با نرخ روز جهانی انجام شده است.
وی گفت: با تایید سازمان مرکزی تعاون روستایی خرید تضمینی کشمش در خراسان اجرایی می شود و در حال حاضر انبارهای تعاون روستایی در شهرستانها آماده سازی و بنرهای اطلاع رسانی هم نصب شده است.
معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان رضوی افزود: برنامه ریزی شده تمامی محصول کشمش با نگاه به حوزه صادرات خریداری شود.
قایمی تصریح کرد: سه نوع کشمش سلطانی، طلایی و سبز قلمی در خراسان رضوی تولید می شود که هر سه رقم صادراتی و دارای مرغوبیت بالا است اما تولید رقم سلطانی(کشمش پلویی) مختص مناطق شمالی استان و دو رقم دیگر مربوط به مناطق کاشمر و خلیل آباد است.
وی گفت: با اعلام قیمت خرید از سوی کمیته نرخگذاری در تهران کار خرید تضمینی کشمش در خراسان با محوریت شهرستانهای کاشمر و خلیل آباد آغاز می شود.
معاون بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان رضوی افزود: سطح زیر کشت انگور در خراسان رضوی ۲۷ هزار و ۴۰۰ هکتار و تولید این محصول در سال جاری بالغ بر ۳۵۰ هزار تن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.