کتاب «بابابزرگ آلبالو گیلاسی» نوشته سید سعید هاشمی راوی ماجراهای طنز پدربزرگی است که نمی‌خواهد عینک بزند.

ماجرای  «بابابزرگ آلبالو گیلاسی» چیست؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «بابابزرگ آلبالو گیلاسی» یکی از کتاب‌های جدید انتشارات کتاب چرخ و فلک است. این کتاب که مانند دیگر کتاب‌های این نشر زبانی طنز دارد، برای نوجوانان نوشته شده است. کتاب «بابابزرگ آلبالو گیلاسی» داستان‌های به هم پیوسته درباره ماجراهای پدربزرگی است که چشم‌هایش خیلی ضعیف شده و حاضر نیست عینک بزند و این عینک نزدن باعث می‌شود اتفاقات عجیبی بیفتد یا کارهای خنده داری انجام دهد.

راوی این ماجراها نوه کوچک پدربزرگ است و در پایان این کتاب هم او کمک می‌کند پدربزرگش مشکلش را حل کند، هر چند دخالت و کنجکاوی اطرافیان باعث می‌شود حل این مشکل کمی سخت‌تر شود.

سید سعید هاشمی نویسنده این کتاب ماجراهای یک بابابزرگ بانمک و مهربان را برای خوانندگانش روایت می‌کند که دوست دارد با کارهایش همه را خوشحال کند اما به خاطر چشم‌های آلبالو گیلاسی‌اش در دنیای دیگری سیر می‌کند که باعث می‌شود همه از کارهایش تعجب کنند و مادربزرگ حسابی از دستش عصبانی شود.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

- اونا که عینک می زنن، بچه قرتی هستن. جوونن. میخوان خودشون رو نشون بدن؛ اما برای من زشته.

بابا گفت: «آخه آقاجون این حرفا از شما بعیده. اتفاقا بیشتر کسانی که عینک می زنن، دانشمند و باهوش و فهمیده هستن که به خاطر درس خواندن چشمشون ضعیف شده. من نمیدونم عینک زدن چه بدی داره. تازه شما بیا باهم بریم دکتر؛ شاید اصلا براتون عینک تجویز نکرد. شاید چشمتون یه ایراد دیگه داره. شاید با قرصی، شربتی، قطره ای، چیزی، مشکلتون حل بشه.»

بابابزرگ داد زد: «خجالت بکشی بچه! ا... عجب دوره ای شده ها... ! »

و در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم:

داشتم از نانوایی برمی گشتم و توی دلم خدا خدا می‌کردم که مامان دعوایم نکند. تقصیر من نبود؛ نانوایی شلوغ بود و نان گرفتنم تا ظهر طول کشید. باد می‌وزید و نان های توی دستم، هی باز می‌شدند و نزدیک بود از دستم بیفتند. حتما می‌خواست باران ببارد. نگاهی به آسمان کردم. هوا ابری بود. وقتی نزدیک خانه مان رسیدم، احساسی کردم کوچه یک جوری است. چند تا از همسایه ها، کنار کوچه ایستاده بودند و لبخندی هم روی لبهایشان بود؛ انگار داشتند نمایش نگاه می کردند. بینشان چند تا غریبه هم بود. تعجب کردم. رد نگاهشان را گرفتم تا ببینم به چی نگاه می‌کنند... 

انتشارات کتاب چرخ و فلک این کتاب را با تصویرگری لاله ضیایی با قیمت 12 هزار تومان منتشر کرده است. علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02166495436 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.