مسابقات جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی (ESWC) که هر سال در کشور فرانسه برگزار می‌شود، امسال با حضور گیمرهای ایرانی در رشته های مختلف برگزار شد.

«فیفا باز» ایرانی این بار قهرمان جهان نشد!

به گزارش قدس آنلاین،  مسابقات جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای (ESWC) که هر سال در کشور فرانسه برگزار می‌شود، امسال با حضور گیمرهای ایرانی در رشته مختلف برگزار شد. نمایندگان ایران برای اعزام به این مسابقات همان نفرات برتر لیگ بازی‌های رایانه‌ای بودند که در فصل تابستان برگزار شد.

نمایندگان ایران که تمام هزینه‌های اعزام آن‌ها توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تامین می‌شود در سه رشته کانتر استرایک، کلش رویال و فیفا به رقابت پرداختند.  نوید برهانی در رشته فیفا، امیرحسین اسدی فرد و پارسا صادقی در رشته کلش رویال و سید پارسا حسینی پور، فرشید فرخی، فرهاد حاجیان مطلق، امیرمحمد سروش و علی باقرزاده در رشته کانتر استرایک برای شرکت در مسابقات اعزام شده‌ بودند.

مسابقات ESWC مخفف Electronic Sports World Cup یا همان جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی از سال 2003 در کشور فرانسه پایه گذاری شده است و هر سال هم در شهر پاریس مسابقات آن با حضور نماینده‌های برتر تمام کشور ها برگزار می‌شود. این مسابقات در هر کشوری یک نماینده دارد که در ایران از چند سال پیش شرکت «مکعب» توانسته نمایندگی این مسابقات را دریافت کند.

سه سال نوید برهانی از طرف شرکت مکعب به مسابقات اعزام شد، و توانست برای اولین بار در سال 2014 قهرمان رشته فیفا شود. بعد از این اتفاق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این مسابقات رو جدی تر گرفت و وارد یک همکاری جدی با مکعب تحت عنوان لیگ بازی های رایانه‌ای شد. سال گذشته ایران در رشته فیفا دو تا نماینده داشت که نوید برهانی بود سهمیه مدافع قهرمانی داشت. دیگر نماینده ایران تونست سال گذشته مقام چهارم را کسب کند.

امسال لیگ بازی‌های رایانه‌ای در رشته های بیشتری برگزار شد و «مکعب» توانست برای اولین بار در رشته های کانتر استرایک و کلش رویال هم سهمیه بگیرد.

نوید برهانی نماینده خوب کشورمان در رشته FIFA 17 موفق شد به جمع 8 نفر پایانی این رشته در مسابقات ESWC 2016 راه پیدا کند. او در مرحله گروهی با حریفانی از انگلیس، مالزی، آلمان، دانمارک، پرتقال، ایتالیا و آرژانتین بازی کرد و با قرارگیری در بین 4 نفر برتر گروه به جمع 16 تیم پایانی راه پیدا کرد و در این مرحله با غلبه بر حریف دانمارکی خود به جمع 8 نفر پایانی راه یافت اما نهایتا حساب کار را در این مرحله به حریف آلمانی واگذار کرد و حذف شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.