نماینده اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه آموزش و پرورش حوزه حساسی بوده و سیاسی شدن آن خطرناک است، گفت: آقای دانش‌آشتیانی باید مسئولیت حضورش در تحصن، فتنه و تحریم انتخابات را بپذیرد.

سیاسی شدن آموزش و پرورش خطرناک است/ دانش‌آشتیانی باید مسئولیت حضورش در تحصن و فتنه را بپذیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان اولین مخالف برنامه‌های دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: بنده یک گلایه از آقای رئیس‌جمهور دارم. دید ترمیمی آقای روحانی خوب است اما باید این دید آسیب‌شناسانه باشد، امروز ستاد بیشتر از تحریم‌ها به ما لطمه زده است، انتظار بود ترمیم‌ها بیشتر در این حوزه انجام می‌شد اما متاسفانه در حوزه‌های دیگری انجام شد.

وی افزود: آقای دانش‌آشتیانی! تحصیلات شما تحصیلاتی نیست که به کار آموزش و پرورش بیاید، فضای فکری یک مسئول اگر با فضای مدیریتی او همخوانی نداشته باشد، آن فرد نمی‌تواند کار مفیدی انجام دهد، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دارای سوابق اجرایی غیرآموزشی آموزش و پرورش است، درد ما همین است که آن بخش از دوستانی که در سایر وزارتخانه‌ها هم مسئولیت‌هایی گرفته‌اند، در راستای سوابق‌شان نبوده است، در برنامه پیشنهادی آقای دانش جای آموزش و پرورش خالی است و هر جایی پیشنهادهایی هم در این حوزه شده، عملیاتی نیستند.

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس تصریح کرد: شما پیش از این در هر مسئولیتی اعم از مجتمع مفید یا هر جای دیگری که بودید، باید آن را بپذیرید، شما در تحصن، فتنه و تحریم انتخابات هم بوده‌اید که باید آن را بپذیرید، آموزش و پرورش حوزه حساسی است و سیاسی شدن آن خطرناک است، برخی از دوستانی که با چندصد میلیون تومان بازنشسته می‌شوند چگونه می‌توانند درد معلمی که با یک میلیون تومان بازنشست می‌شود را بفهمد.

وی با بیان اینکه دولت اگر می‌خواست مشکلی در حوزه آموزش و پرورش حل شود، نیرویی از آموزش و پرورش را به مجلس معرفی می‌کرد، تصریح کرد: آقای دانش‌آشتیانی بنده برنامه‌های شما را با برنامه‌های آقای فانی مقایسه کردم، همه اینها فقط شعار است و در عمل اتفاقی نیفتاده و نمی‌افتد، گفته شده کرامت معلمان افزایش می‌یابد یا رتبه‌بندی معلمان انجام می‌شود اما در عمل اتفاقی نیفتاده است، آقای دانش‌آشتیانی! شما چقدر با درد معلمان حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی آشنا هستید؟!

فلاحت‌پیشه همچنین تصریح کرد: بنده درک نمی‌کنم برخی از مدیرانی که بخش اعظم خانواده آنان در خارج از کشور درس خوانده و زندگی کردند، چگونه می‌خواهند بر ملت ایران مدیریت کنند، چگونه می‌خواهند برای کشوری تصمیم بگیرند که در آن زندگی نکرده‌اند؟!

فلاحت‌پیشه ادامه داد: نگرانی ما از تعهدات بین‌المللی است، نگرانیم این تعهدات روی متون درسی ما تاثیر بگذارد، در برنامه‌های پیشنهادی خود فرموده‌اید بر اجرای مضامین سند تحول در آموزش و پرورش تمرکز می‌ک نیم، آقای دانش‌آشتیانی! مشکل اصلی امروز جامعه ما این است که سند تحول در کشور کلا اجرایی نمی‌شود. سندی که مسئولان عالی‌رتبه کشور آن را تایید کرده‌اند؛ از طرفی گفته‌اید می‌خواهید این سند را مورد بررسی محتوایی قرار دهید، این بدان معناست که شما اصلا این سند را قبول ندارید و می‌خواهید اسناد دیگری را که قبول دارید، تدوین کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم! از شما می‌خواهم به کسی رای دهید که فضای فکری‌اش با بخش‌های موجود در آموزش و پرورش کشور متفاوت نباشد، بسیاری از این برنامه‌های هیچ وقت در کشور عملیاتی و اجرایی نمی‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.