قدس آنلاین- بیرجند: معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: مانور سراسری آماده به‌کار بودن مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری استان در شهرستان بیرجند برگزار شد.

برگزاری رزمایش ارزیابی مولدهای اضطراری تأمین کننده برق در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، هادی منصوریان اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدی که بر موضوع پدافند غیرعامل دارند و براساس هماهنگی‌هایی که توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر انجام شده است هم‌زمان در کل مراکز استان‌ها مانور قطع برق مراکز حیاتی، حساس و مهم انجام شده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تصریح کرد: در خراسان جنوبی نیز سال گذشته این مانور در سه نقطه حساس استان با موفقیت انجام شده است.وی بیان کرد: امسال نیز  دو نقطه با هماهنگی دفتر مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری که جزو مراکز حساس و مهم محسوب می‌شوند برای اجرای این مانور انتخاب شده است.

منصوریان افزود: مرکز اصلی اجرای مانور آماده به کار بودن مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم در کشور در شرکت توزیع تهران بزرگ انتخاب و فرمان این رزمایش توسط سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صادر شده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی اظهار داشت: رأس ساعت 12 با صدور فرمان سراسری بلافاصله پیام به واحدهای عملیاتی استان صادر و برق مراکز پیش‌بینی شده رأس ساعت مقرر قطع و پس از یک دقیقه تأمین برق این مراکز از طریق مولدین دیزلی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه طول برگزاری این مانور در خراسان جنوبی 20 دقیقه بوده است بیان کرد: پس از اتمام این مانور نیز در ساعت 12:20 دقیقه برق این مراکز مجدداً وصل و آزمایش آماده به کار بودن مولدین اضطراری در مراکز مدنظر انجام پذیرفت.

منصوریان افزود: براساس دستور العمل ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل کشور مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری باید خودشان مجهز به مولد برق اضطراری باشند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تصریح کرد: براین اساس این مراکز باید حداقل یک هفته برق مراکز خود را در شرایط اضطراری تأمین و سوخت و مسائل جانبی را پیش‌بینی کنند.

منصوریان با بیان اینکه سالی یک بار باید این مانورها و کنترل‌های لازم انجام شود، گفت: شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تمامی مراکز مهم استان را شناسایی و هر سال باتوجه به هماهنگی‌های که با استانداری انجام می‌گیرد، تعدادی از این مراکز را در راستای اجرای این مانور در برنامه دارد تا همه مراکز آمادگی لازم را به دست آورده و در شرایط اضطراری توان تامین برق مورد نیاز خود را داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.