۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: 470934

سال گذشته «پییر له گوئه‌نه» برای پنهان کردن ۳۰۰ اثر نقاشی از پابلو پیکاسو به مدت ۴۰ سال در گاراژ خانه‌اش مجرم شناخته شد. او اعتراف کرد که همسر پیکاسو آنها را برای پنهان کردن به او داده است.

همسر پیکاسو آثارش را پنهان می کرد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، دادگاه فرانسه اعلام کرد که ژاکلین همسر پیکاسو به خاطر مشکلاتی که با پسرخوانده‌اش داشته تعدادی از تابلوهای نقاشی پیکاسو را پنهان کرده بوده است.

مردی که نزدیک به 300 اثر هنری پابلو پیکاسو را به مدت 40 سال در گاراژ خانه‌اش پنهان کرده بود به دادگاه فرانسه گفت که همسر پیکاسو با خانواده‌اش مشکل داشت و از من خواست این آثار را پنهان کنم.

خانم ژاکلین پیکاسو همسر پیکاسوی بزرگ مشکلاتی با «کلود روییز پیکاسو» فرزند نقاش بزرگ و ناپسری خود داشت.

سال گذشته «پییر له گوئه‌نه» که خدمتکار پیکاسو بوده به همراه همسرش برای پنهان کردن آثار نقاشی مسروقه مجرم شناخته شدند. له گوئه‌نه اعتراف کرده که ژاکلین همسر پیکاسو  پس از درگذشت این هنرمند بزرگ در آوریل 1973 از او خواسته که 15 تا 17 کیسه زباله که حاوی آثار نقاشی پیکاسو بوده‌اند را پنهان کند.

پییر در ادامه می‌گوید که بعدا همسر پیکاسو برای پس گرفتن نقاشی‌ها آمد و یکی از آن کیسه‌ها را که حاوی آثار نقاش بودند را به من داد و گفت این را برای خود نگهدار. در این کیسه 271 اثر مستقل نقاشی وجود داشت که 180 اثر انفرادی و یک دفتر نقاشی شامل 91 اثر هستند. وی می‌گوید که همان سال آنها را در گاراژ خانه گذاشت و تا سال 2009 سراغشان نرفت.

کلود روییز پیکاسو نیز نسبت به این پرونده شکایت کرده و آن را یکی از بدترین و تاریک‌ترین جنبه‌های مادی و تجاری هنر دانسته است.

در این مجموعه که ارزشش هنوز ارزیابی و قیمت‌گذاری نشده آثاری نظیر تابلوهایی از زنان و اسب‌ها، 9 تابلوی نادر سبک کوبیسم از پیکاسو در دورانی که با «براک» هنرمند فرانسوی کار می‌کرد و اثری از «دوره آبی» و پرتره‌هایی از «فرنانده» معشوقه پیکاسو و نیز نقاشی‌هایی از «اولگا» همسر اول او وجود دارند. این آثار بین سال‌های 1900 تا 1932 خلق شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.