پایگاه اینترنتی «لانگ وار ژورنال» در گزارشی ضمن اشاره به ادعای غرب درباره حمله موشکی به ناوشکن‌ های آمریکایی و اماراتی در دریای یمن مدعی می شود که ایران به دنبال نفوذ بیشتر در منطقه است.

ایران با دادن سلاح به انصارالله میخواهد در منطقه حکمرانی کند

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی «لانگ وار ژورنال» در گزارشی ضمن اشاره به ادعای مقام های عربی و غربی درباره حمله موشکی به ناوشکن‌ های آمریکایی و اماراتی در دریای یمن و با وجود اعلام رسمی دولت آمریکا که ایران نقشی در این حملات موشکی نداشته به تکرار این ادعا می‌پردازد که ایران به دلایل و انگیزه‌های متفاوت سعی در ارسال تجهیزات نظامی و موشکی به نیروهای انصارالله دارد.
«لانگ وار ژورنال» ضمن شرحی از رویداد حمله موشکی به ناوشکن‌های آمریکا در چند نوبت و یک نوبت به کشتی جنگی امارات در قلمرو نیروهای انصارالله یمن مدعی است با اینکه هنوز به طور قطع نمی‌توان گفت که ایران در این حملات دست داشت، اما ایران دست‌کم به دو دلیل از این حملات موشکی استقبال می‌کند.
این پایگاه اینترنتی مدعی است ایران قصد دارد از این طریق تنش در منطقه را افزایش دهد و به آمریکا فشار وارد کند که از پشتیبانی خود از ائتلاف عربستان در جنگ یمن دست بکشد یا تجدید نظر کند.
«لانگ وار ژورنال» درباره دلیل دوم مدعی می شود: همکاری نیروهای مردمی یمن با ایران این امکان را در اختیار تهران قرار می دهد که نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد و همچنین با تحرکات عربستان سعودی در سوریه و یمن مقابله کند.

منبع:میزان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.