قدس آنلاین – سبزوار : معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشورگفت: با مروجان بدحجابی و ابتذال در جامعه که خلاف قانون حرکت می کنند برخورد شدید می شود.

نقطه اصلی در نهادینه کردن فرهنگ حجاب نهادهای آموزشی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی در حاشیه اجتماع بزرگ عزاداران حسینی تحت عنوان "نهضت بیداری با خطبه های علوی" که در محل امامزاده شعیب ابن موسی بن جعفر(ع) در جمع خبرنگاران حضور یافت با بیان اینکه این افراد با هدف مشخص با بدحجابی در جامعه ظاهر می شوند و با فساد مضاعف قصد تخریب و فتنه انگیزی دارند افزود : در کنار اقدام انتظامی کار فرهنگی اهمیت دارد که خود مردم با لطف و مهربانی به افراد بدحجاب تذکر بدهند.

وی با اشاره به اینکه فشار اجتماعی صحیح و حرکت دهنده از سمت مردم نقش مهمی در جلوگیری از بدحجابی در جامعه دارد تصریح کرد : نقطه اصلی در نهادینه کردن فرهنگ حجاب نهادهای آموزشی یعنی آموزش و پرورش، دانشگاهها و حوزه های علمیه هستند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه امر حجاب و عفاف دو بخش اساسی زیربنایی و درونی وعفاف و روبنایی و بیرونی دارد یادآور شد : حجاب باید متصل به عفاف باشد و نهادهای دولتی باید از ارائه خدمات به افراد بدحجاب دوری کنند و در استخدامی دستگاههای اجرایی نیز به موضوع عفاف و حجاب بیش از پیش توجه شود.

موسوی هوایی با اعلام اینکه فعالیتهای مثبتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب  در سطح کشور صورت گرفته است خاطر نشان کرد : در سیاستگذاری کلان و جامع سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، حوزه های علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه ها مشخص و به همه ابلاغ شده است .

این فعال فرهنگی با تشریح قیام عاشورا  اظهار داشت : بدون تردید مهم ترین فشار اجتماعی  در مبارزه با بدحجابی را خود مردم دانست و اضافه کرد :  آحاد جامعه اسلامی باید متوجه خطر تهدید نسل جوان و هجمه فرهگی دشمن باشند و با تربیت صحیح فرزندان بر اساس فرهنگ اسلامی نقشه دشمن را خنثی کنند.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در عین حال گفت : نهادینه کردن عفاف و حجاب همچنین نیاز به کار فرهنگی در نهادهای مرتبط با نسلهای آینده دارد.

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی "نهضت بیداری با خطبه های علوی" با همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سبزوار برگزار شد . /  انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.