قدس آنلاین: بجنورد-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از وجود ۵۸ مورد وقف برای حوزه‌های علمیه در استان خبر داد.

۵۸ مورد وقف مرتبط با حوزه های علمیه خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد در همایش وقف و حوزه‌های علمیه اظهار داشت: از این تعداد ۱۵ مورد دارای درآمد و بقیه موقوفات یا به درآمد نرسیده یا هنوز در اختیار اوقاف قرار نگرفته است.
وی، درآمدی که از این موقوفات در سال گذشته حاصل‌شده را ۷۹ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ ۶۰ میلیون تومان آن برای احداث، تعمیر و بازسازی مدارس علمیه و همچنین برای اسکان و کمک‌هزینه تحصیل طلاب هزینه شده است.
وی با تأکید بر تبلیغ و ترویج وقف‌های جدید به‌ویژه وقف برای حوزه‌های علمیه، گفت: واقفان و خیران در احیای موقوفاتی که وجود دارد نیز مشارکت بیشتری داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بابیان اینکه حوزه‌های علمیه در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با مشکلاتی مواجه هستند، عنوان کرد: اگر وقف‌های موجود احیا شود، این مشکلات نیز رفع خواهد شد.
حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد با اشاره به پیشینه تاریخ وقف، گفت: موضوع وقف یک حکم انتزاعی است و از صدر اسلام تاکنون نیز وقفیات بسیاری موجود است.
وی عنوان کرد: نگاه ویژه امام خمینی (ره) به موضوع وقف باوجود تمام مشکلاتی که در ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشت، نشان از اهمیت این موضوع و اهمیت علما و مراجع در توجه به وقف در جامعه دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی و هر زمان  دیگری که علما و مراجع در کنار وقف بودند از موقوفات دفاع کردند و سبب احیای وقف شدند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.