قدس آنلاین - گیلان – نرجس غلامپور : نشست مشترک پارک علم و فناوری گیلان و خانه صنعت و معدن استان با کارشناسان بخش تحقیقت و توسعه صنایع بزرگ گیلان در خصوص آشنایی با آیین نامه اجرای قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

نشست مشترک پارک علم و فناوری گیلان و خانه صنعت و معدن استان با کارشناسان بخش تحقیقت و توسعه صنایع رشت

در این نشست متقی طلب رییس پارک علم و فناوری گیلان ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: همواره تلاش ما بر این است که بتوانیم با استفاده از فرصت هایی قانونی که بوجود آمده در راستای حمایت از توسعه صنایع استان در حوزه دانش بنیان گامی موثر برداریم.

ایشان با اشاره به همت مدیران دستگاه های اجرایی استان در بحث صنایع دانش بنیان و هماهنگی های انجام شده گفت: با هماهنگی و حمایت مهندس پورعلی رئیس محترم خانه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان مقرر شده که در گام اول برای حضور صنایع ، در ابتدا واحدهای تحقیق و توسعه صنایع با آیین نامه ها و قوانین حمایتی دانش بنیان آشنایی پیدا کنند و در گام بعد با حمایت از این واحدها بتوان در عرصه رقابت ، تولیدات مبتنی بر فناوری را تولید نمایند .

ایشان در خصوص فرصت های پیش رو برای صنایع استان و ورود به عرصه دانش بنیان گفت: با توجه به استقرار دبیرخانه شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در پارک گیلان که خود فرصت مناسبی برای حضور در رقابت های بین‌المللی می باشد. ، ورود به عرصه دانش بنیان و استفاده از فناوری های نوین برای خیلی از صنایع استان امکان پذیر است که خوشبختانه قوانین حمایتی دولت و همچنین حمایت استاندار محترم گیلان و مکاتباتی که در استان انجام شده است این راه را هموارتر نموده است.

دکتر متقی طلب افزود: پارک علم و فناوری گیلان و همه ی همکاران ما در حد توان برای راهنمایی و حمایت از واحدهای تحقیق و توسعه صنایع استان گیلان وظیفه خود را انجام خواهند داد تا شاهد توسعه استان باشیم.

در ادامه جلسه آقای مهندس پور علی رییس هیات مدیره محترم خانه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن تشکر از حضور کارشناسان R&D برخی صنایع استان گفت: امروزه هر صنعت برای ادامه حیات خود باید حرکتی رو به جلو و نوینی داشته باشد و این امر بدون وجود تحقیق و توسعه، با همه امکانات و شرایط مناسب ، بعد از مدتی متوقف خواهد شد.

ایشان در خصوص شاخص های ارزیابی صنایع و کارخانجات تولید استان در سال جاری گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده یکی از شاخص های مهم در ارزیابی صنایع استان و کارخانجات تولیدی و خدماتی استان ، وجود واحد R&D و دانش‌بنیان شدن آن صنعت ، در نظر گرفته شده است. که برای شکل گیری و حرکت به سمت دانش بنیان، نیاز به ایجاد،راه‌اندازی و یا توسعه واحدهای تحقیق و توسعه است.

در ادامه این نشست خانم مهندس بلالایی معاون فناوری پارک علم و فناوری گیلان در خصوص آیین نامه ها و قوانین دانش‌بنیان و نحوه چگونگی ایجاد و فرآیند دانش‌بنیان صنعتی توضیحاتی بیان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.