سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تغییرات آبان ماه سهمیه‌های سوخت براساس پیمایش برای ناوگان نفت گاز سوز حمل‌ونقل باری و مسافری را اعلام کرد.

سهمیه سوخت ناوگان حمل ونقل جاده ای در آبان ماه  تغییر کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی،  مهندس نصری مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: سهمیه سوخت ناوگان سنگین حمل ونقل عمومی دیزلی درآبان ماه تغییر نمود.

ابراهیم نصری خاطرنشان کرد: در طرح سهمیه بندی سوخت ناوگان سنگین حمل ونقل جادهای  براساس پیمایش، سهمیه‌ی پایه در6پیمانه (پیمانه اول غیربرخطoffline  ومابقی برخط online) وپیمانه‌ی آفلاین در اولین سوخت‌گیری هر ماه به کارت هوشمند سوخت منتقل می‌شود. در صورتی که ذخیره روی کارت از حد آستانه پایین‌تربیاید وخودروی مربوطه درمرکزداده دارای سهمیه باشد، یک پیمانه به صورت آنلاین به کارت سوخت منتقل می‌شود و بر اساس عملکرد وسیله نقلیه در حمل ونقل عمومی تا سقف تعیین شده برای هر گروه وسایط نقلیه سهمیه‌ی عملکردی در نظر گرفته شده و مابه‌التفاوت سهمیه عملکردی با سهمیه پایه مطابق با قواعد شارژ آنلاین به کارت سوخت منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات کارگروه سیستم جامع پیمایش ناوگان حمل و نقل بار و مسافر عمده ‌ی تغییرات در وسایط نقلیه باری و سهیمه‌ی پایه معمول شده و جدول قواعد طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش تغییر نموده است.

نصری گفت: رانندگان عزیز دقت نمایند اسناد حمل  دریافتی الزاماً دارای کد رهگیری باشد تا عملکرد وسیله نقلیه در سیستم جامع ثبت شده و امکان برخورداری از سهمیه فراهم گردد همچنین VIN کارت خودرو باید دقیقاً با اطلاعات ثبت شده درسیستم کارت سوخت و کارت هوشمند وسیله ی نقلیه یکی باشد.

نصری در خصوص وسایل نقلیه ای که در درون شهر فعالیت می نمایند گفت: سهمیه‌ی پایه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های سامان‌دهی شده توسط وزارت کشور که در سایتhttp://samandehi.uicb.ir ثبت‌نام کرده‌اند، به ترتیب معادل ۴۷۰۰ و ۱۵۰۰ لیتر است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح سهمیه بندی سوخت در مصرف سوخت در شبکه حمل ونقل صرفه جویی شده واین طرح  به جلوگیری از عرضه سوخت در خارج شبکه، کمک شایانی نموده است. وی عنوان نمود: در صورتیکه مهلت بیمه‌ی وسیله نقلیه به اتمام برسد بصورت خود کار کارت سوخت آن وسیله غیر فعال خواهد شد و رانندگان عزیز پس از تمدید بیمه نامه اگر کارت سوخت وسیله نقلیه شان راه اندازی نشد با در دست داشتن کارت سوخت و بیمه نامه به مراکز پلیس 10+ مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.