قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: با توجه به اشتیاق و علاقه وصف ناپذیر مردم و جنب و جوش کم نظیر زائران عتبات عالیات برای حضور در کربلای معلی و شرکت در کنگره عظیم اربعین، خبرنگار ما از مرز بین المللی مهران بازدید و با جمعی از زائران و مسؤلان ارشد کشوری و استانی گفتگویی داشته است که از نظر مخاطبان می گذرد:

 همایش بی نظیر اربعین موجب فخر و مباهات مسلمانان است/ زائران مدت زمان سفر خود را مدیریت کنند و از عجله و شتاب خودداری نمایند

 تحولات مهران چشمگیر است!

یکی از زائران حاضر در مرز مهران که خود را مداح اهل البیت(ع) و  اهل تبریز معرفی می کند، به خبرنگار ما می گوید: با خانواده ام و به عشق زیارت سرور و سالار شهیدان، پای در این وادی مبارک نهاده ام و خوشبختانه تا کنون در این مسیر با کوچکترین مشکلی مواجه نشده ام.

سید حامد دیندار با بیان اینکه در مقایسه با سال های قبل، امکانات بسیار خوبی در مرز مهران برای تسهیل در تردد زوار فراهم شده است و عبور و مرور به سرعت انجام می گیرد، اظهار می دارد: خوشبختانه در راه های مواصلاتی به سمت این مرز، مشاهده شد که عملیات عمرانی، تسطیح، تعریض و آسفالت بسیار بهتر از سنوات گذشته، صورت گرفته و هم اکنون نیز در حال انجام است.

اربعین؛ نماد وحدت شیعیان!

یکی دیگر از زائران که خود را اهل گلستان معرفی می کند و فرزند خردسال اش را نیز به همراه دارد، بیان می دارد: اربعین نماد وحدت بخش  شیعیان و موجب اتحاد محبان اهل البیت(ع) است.

زهرا جهانی با بیان اینکه حرکت در مسیر حضرت سیدالشهداء(ع) خستگی ندارد و همایش بی نظیر اربعین موجب فخر و مباهات مسلمانان است، یادآور می شود: با توجه به اینکه مرز مهران امن ترین و نزدیک ترین مرز زمینی کشور است و امکانات رفاهی مناسبی دارد و تردد در آن به سهولت انجام می گیرد، بنابر این بیشتر زائران این مرز را برای ورود به کشور عراق انتخاب می کنند.

آمادگی کامل پلیس برای ارائه خدمت به زائران در مهران !

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه پلیس تمام امکانات خود را برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین در سه مرز چزابه، شلمچه و بویژه مهران فراهم کرده است، می گوید: کارها و اقدامات خوبی در مرز مهران شکل گرفته است اما برخی مشکلات زیرساختی همچنان باقی است و امیدواریم تا اربعین امسال کاملاً مرتفع شوند.

سردار حسین اشتری با اشاره به اینکه در تمام راه های مواصلاتی منتهی به مرز مهران، علائم خاص جاده ای و ترافیکی نصب شده است و پلیس در تمام مسیرها حضوری فعال دارد، اظهار می دارد: برخی از نقاط حادثه خیز در مسیرهای ارتباطی حذف و اصلاح شده اند و امید است که بقیه اشکالات فنی و هندسی مشهود در جاده ها اصلاح شوند تا تردد زائران بیش از پیش تسهیل و تسریع یابد.

وی با بیان اینکه با همکاری و همراهی نیروهای امنیتی، سپاه، بسیج، مرزبانی و ارتش، امنیت خاصی بر مرزها حاکم است، می افزاید: تمام عبور و مرور، مراودات و تردد در مرزها با ظرافت و حساسیت خاصی نظارت، رصد و دنبال می شود.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امکانات مهران در مقایسه با سال گذشته، بهبود یافته است، بیان می دارد: امیدواریم که با همکاری مردم، زائران، رانندگان و مجریان، شاهد بروز اندک مشکلی در مرز مهران و راه های مواصلاتی نباشیم و سفر سهل و آسانی برای زائران فراهم سازیم.

برای خدمتگزاری به زائران آماده ایم!

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران هم در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه با همکاری و همراهی طرف عراقی و طی برنامه ریزی ها و اقدامات به عمل آمده، زمینه لازم برای برگزاری همایش بزرگ اربعین به خوبی فراهم شده است، می گوید: تاکنون جلسات خوبی با مسؤلان کشور عراق برای تسهیل در تردد و برقراری امنیت همه جانبه زائران برگزار شده و نتایج مطلوبی هم به دنبال داشته است.

سردار قاسم رضایی با بیان اینکه زائران بایستی بر اساس برنامه اعلام شده از سوی ستاد اربعین، مرز مورد نظر خود را برای سفر به کشور عراق برگزینند تا با مشکل مواجه نشوند، اظهار می دارد: امیدواریم که زائران به آن برنامه و تقسیم بندی اعلام شده، توجه کنند و سپس  با اصل گذرنامه و ویزای معتبر در مرزهای کشور حضور یابند.

وی با بیان اینکه تردد از مرز مهران در مواقع اضطرار، روزانه قریب ۱۰۰ هزار نفر است،  بیان می دارد: در حالت عادی، روزانه قریب ۵۰ هزار نفر می توانند از مرز مهران تردد داشته باشند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در صورت تکمیل بودن مدارک تردد، زائران با کمترین زمان ممکن از گیت ها عبور خواهند کرد، تصریح می کند: امکانات زیرساختی و رفاهی مناسبی در مرز مهران برای تسهیل در تردد زوار فراهم شده است.

سردار قاسم رضایی با بیان اینکه پیش بینی می شود که امسال تردد زائران اربعین بیش از سال قبل باشد، تأکید می کند: ما با تمام وجود از مرزها حفاظت و حراست خواهیم کرد و خود را برای خدمتگزاری بیشتر و بهتر به زائران اربعین آماده کرده ایم.

اولویت یگان ویژه؛ ارتقاء امنیت و برقراری نظم در مهران!

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه با بهره گیری از تجربیات سال قبل و با بسیج تمام امکانات، در تلاش هستیم که امسال بیش از گذشته، حضور فعال تری داشته باشیم و به زائران ارائه خدمت نمائیم، می گوید: پیش بینی می شود که امسال زائران بیشتری در مرزها بویژه در مرز مهران برای شرکت در کنگره عظیم اربعین، حضور یابند.

سردار حسن کرمی با اشاره به اینکه یگان ویژه امسال برای برگزاری همایش بزرگ اربعین، تمهیدات و برنامه های عملیاتی منسجم و خوبی تدارک و اندیشیده است، اظهار می دارد: قطعاً امسال با به کارگیری نیروهای بیشتر و امکانات بهتر، برای ارائه خدمت به زائران و برقراری نظم و امنیت، از آمادگی کامل برخوردار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ارتقاء امنیت، ایجاد نظم و انضباط و بهبود خدمات، از اولویت های یگان ویژه در ایام اربعین است، می افزاید: مسؤلیت اصلی که در ایام اربعین بر عهده یگان ویژه نهاده شده است، از شهر مهران تا پایانه مرزی این شهر است.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید براینکه اقدامات زیرساختی و فیزیکی مناسبی در مرز مهران ایجاد شده است، یادآور می شود: برنامه ریزی لازم به عمل آمده است تا عبور و مرور از گیت ها و پایانه مرزی مهران به سهولت و با سرعت انجام پذیرد .

سردار حسن کرمی با اشاره به اینکه در بازدید اخیر که از راه های مواصلاتی، پارکینگ ها، زیرساخت ها و پایانه مرزی مهران به عمل آمد، مشخص شد که خدمات و تلاش های خوبی به ثمر نشسته است، خاطر نشان می سازد: از لحاظ امکانات رفاهی و استراحتگاهی نیز اقدامات مناسبی در این مرز به سرانجام رسیده است.

بهبود ۵۰ درصدی زیرساخت ها و ظرفیت ها در مرز مهران!

استاندار ایلام هم در این مرز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات زیر ساختی و رفاهی در مرز مهران در مقایسه با سال قبل، بیش از ۵۰ درصد بهبود یافته است، می گوید: برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در مهران، برنامه ریزی های منسجم و عملیاتی خوبی شکل گرفته و پایانه مرزی مهران به نحو مطلوبی ساماندهی شده است.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه تعداد ۹۶ گیت برای تردد زائران در مرز مهران آماده و فعال شده و پارکینگ های زیادی نیز تعبیه شده است، خاطرنشان می سازد: تمام دستگاه های ذیربط و خدمات رسان به خوبی پای کار هستند و به صورت شبانه روزی در حال برنامه ریزی برای تسهیل در تردد، اسکان و تغذیه زائران هستند.

وی به زائران توصیه کرد که بدون گذرنامه و ویزا در مرز حضور نیابند و با مأموران و مجریان نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند و تصریح می کند: زائران عزیز بایستی مدت زمان سفر خود را به خوبی مدیریت کنند و از عجله و شتاب خودداری نمایند.

استاندار ایلام با بیان اینکه زائران عزیز مطمئن باشند که تمام امکانات برای تسهیل در تردد و اسکان و تغذیه آنان در مرز مهران به صورت شبانه روزی فراهم است، تأکید می کند: بر مبنای اعلام مسؤلان مربوطه، صرفاً اتباع کشور افغانستان و پاکستان حق ورود به مرز مهران ندارند و بایستی از طریق مرز شلمچه تردد نمایند.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه اتباع دیگر کشورها به شرط داشتن گذرنامه و ویزای معتبر، می توانند مرز مهران را برای تردد خود برگزینند، اظهار می دارد: اگر مدارک و مستندات زائران( گذرنامه و ویزا ) تکمیل باشد، حداکثر زمان عبور از گیت ها، کمتر از ۳۰ ثاینه خواهد بود.

وی با با بیان اینکه در صورت تکمیل بودن مدارک، روزانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر از گیت ها به طرف کشور عراق عبور خواهند کرد، یادآور می شود: در مرز مهران امنیت به صورت صددرصدی برقرار است و الحمدلله در این زمینه هیچگونه مشکلی مترتب نیست.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مردم سراسر استان به صورت خودجوش و علاقه مند، برای استقبال از ازائران حسینی بیش از سنوات گذشته آمادگی دارند و منازل خود را بیت الحسین می دانند، می افزاید: مردم فهیم و ولایتمدار ایلام در ایام اربعین هر آنچه که دارند، برای رضایت حضرت سیداشهداء(ع) در طبق اخلاص می گذارند و به صورت شبانه روزی در خدمت زائران هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.