منابع سوری از پیشروی جدید ارتش سوریه در عمق غوطه غربی دمشق و انهدام یک تونل ۱۶۰متری متعلق به گروه‌های تروریستی خبر دادند.

آخرین تحولات میدانی درعا، حمص، حلب و حومه دمشق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیروهای ارتش در عمق 600متری و عرض 400متری در مزارع البویضه در شرق خان الشیح واقع در حومه غربی دمشق پیشروی کردند، این در حالی است که خبرهایی از آغاز عملیات جدید ارتش در اطراف خان الشیح از صبح امروز حکایت می‌کند.

در غوطه شرقی هم نیروهای ارتش، تونلی به‌طول 160 متر به‌عمق 14 متر را که تروریست‌های تکفیری برای حمله به مواضع ارتش در شهر حرستا استفاده می‌کردند، منهدم کردند.

یک منبع نظامی گفت پس از عملیات شناسایی و زیر نظر گرفتن دقیق، نیروهای ارتش موفق شدند این تونل را که استحکامات گروه‌های تروریستی را به یکدیگر متصل می‌کرد، منفجر کنند، بالای این تونل نیز شبکه‌ای از تونل‌ها حفر شده بود که تروریست‌ها برای جابه‌جایی خود استفاده می‌کردند.

خبر دیگر اینکه بشار الکحاله مسئول آموزش تک‌تیراندازان (قناصه) گروه تروریستی موسوم به فیلق الرحمن در درگیری با ارتش سوریه در محور جبهه عربین در غوطه شرقی دمشق به هلاکت رسید.

از درعا در جنوب سوریه هم خبر می‌رسد که ارتش سه موشک‌انداز تروریست‌ها در شهرک صیدا و یک خمپاره‌انداز در شرق پل الغاریه را منهدم کرد.

نیروهای ارتش همچنین اعضای یک گروه تروریستی را که در حال مستحکم‌کردن مواضع در درعاالبلد بودند، به هلاکت رساندند و یک موشک‌انداز آنها در شهرک ام‌المیادین را هم منهدم کردند.

در حمص نیز جنگنده‌های ارتش مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در السعن الاسود، الزعفرانه،‌ الغنطو و تپه ابوالسناسل در حومه شمالی به‌شدت هدف قرار دادند و درگیری‌های شدید هم میان ارتش و تروریست‌های داعشی در اطراف میدان نفتی المهر در شرق ادامه دارد.

از حلب هم خبر می‌رسد که ابوالفتح الفرغلی یک سرکرده مصری‌الاصل جبهه النصره به‌ضرب گلوله نظامیان ارتش در نبردهای غرب حلب زخمی شد و برای درمان به ترکیه منتقل شد.

خبر دیگر اینکه خدمات اینترنت پس از قطع شش‌روزه به تمام استان حلب بازگشت، از سوی دیگر در ادامه حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها به محله‌های الحمدانیه و جمعیة الزهراء حلب، 6 غیرنظامی زخمی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.