عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: اگر مجاهدات رزمندگانی همچون سرلشکر قاسم سلیمانی نبود، قدرت‌های استعماری لحظه‌ای پای میز مذاکره با ما نمی‌نشستند.

مجاهدت سرلشکر سلیمانی‌ها، آن‌ها را پای میز مذاکره کشاند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی داماد آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که عصر امروز(چهارشنبه،12 آبان) به مناسبت روز سیزدهم آبان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، در سخنانی  با اشاره به این روز مهم، گفت: در این دو،‌ سه قرن اخیر هیچ‌گاه کشور ما و جامعه اسلامی و منطقه اسلامی از مشکل اشغال‌گران و استعمارگران غربی خالی نبوده است. با مرور اطلاعات اجمالی در قرون اخیر ردّ پای رژیم‌هایی مانند ایتالیا، ‌اسپانیا،‌ پرتغال و استعمار این رژیم‌ها در منطقه ما و اطراف دریای مدیترانه و آفریقا و جنایات این رژیم‌ها در لیبی و مصر و سوریه و حجاز و عراق و ...  قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه جاسوسی‌ها از شروع انقلاب اسلامی جدی‌تر شد، افزود: جاسوسی و خباثت در ابتدای انقلاب از سفارت آمریکا شروع شد که هدف آن اسقاط نظام اسلامی بود. دانشجویان تسخیرکننده پس از ورود به سفارت با انبوهی از وسایل جاسوسی نه تنها برای ایران،‌ بلکه برای تمام منطقه روبه‌رو شدند. امری که باعث شد دانشجویان با جدیّت در جاسوس‌خانه آمریکا بمانند و اسناد را کشف نمایند که حدود 440 روز طول کشید. دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سفارت آمریکا جاسوس‌خانه‌ای را یافتند که جریان جاسوسی عظیم بین‌المللی را مدیریت می‌کرد.

حجت‌الاسلام میرلوحی با اشاره به سابقه‌ سیاه جنایات آمریکا از 38 سال قبل تاکنون، گفت: از تحریک اقوام برای کودتا در اوایل پیروزی انقلاب و جریانات موسوم به خلق عرب و کردستان و ترکمن و ... تا کودتاهای متعدد از جمله کودتای نوژه همه جا رد پای امریکا قابل مشاهده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش آمریکا در  جنگ تحمیلی 8 ساله‌ که به بهانه خطوط مرزی و با تحریک شیطان بزرگ،‌ آمریکا رخ داد، اظهار کرد: جنگ تحمیلی با  کمک‌های متعدد نظامی و ماهواره‌ای جاسوسی‌ آمریکا به صدام افروخته شد.

حجه‌الاسلام میرلوحی جنایت آمریکا در دهه‌ اخیر را  بزرگترین جنایت در حق ملت ایران دانست و تصریح کرد: فتنه‌ای که در سال 1388 با جمع شدن تمامی مخالفین نظام و اسلام  از منافقین و بهاییت و وهابیت و سلطنت‌طلبان و...  آغاز شد، با تحریک و تشویق آمریکا برای براندازی نظام اسلامی بود،  رسماً مسئولان آمریکایی از این فتنه حمایت کردند.

وی با اشاره به اینکه حتی اگر همه‌ جنایات آمریکا را نادیده بگیریم،‌ می‌توان خباثت آمریکا را در آخرین تجربه‌ ما در مواجه با آمریکا که برجام است، مشاهده کنیم، گفت: به گونه‌ای که اکنون در ایران هیچ‌کس نیست که به بدعهدی آمریکا اذعان نکند، اگر دیروز مقام معظم رهبری می‌فرمود که به آمریکا بدبین هستم، امروز تمامی اقشار حتی آنان که سیاست‌های نظام اسلامی را قبول ندارند، به بدعهدی و خباثت آمریکا اذعان می‌کنند. 

حجت‌الاسلام میرلوحی با اشاره به مذاکره استعمارگران با جمهوری اسلامی، تأکید کرد: اگر اقتدار مجاهدات رزمندگانی همچون سرلشگر قاسم سلیمانی نبود، قدرتهای استعماری لحظه‌ای پای میز مذاکره با ما نمی‌نشستند، همانگونه که نوچه‌ آنها عربستان سعودی در موضوع فاجعه منا با غضب مقام معظم رهبری ترسیدند و حاضر به همکاری شدند، در صورتی که قبل از آن حتی حاضر به گفت‌وگو با مسئولان جمهوری اسلامی نبودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.