۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: 471284

خط قرمز- کاهانی مقدم: دو شیاد که با جعل و فروش بلیت پروازهای مشهد- نجف از 80 نفر از شهروندان مشهدی بیش از 800 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

کلاهبرداری از مسافران عتبات با بلیت جعلی

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی دیروز با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: عملیات دستگیری این کلاهبرداران از مدتی قبل و در پی شکایت تعدادی از شهروندان توسط تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آغاز شد.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکیان این پرونده مشخص شد که این افراد با مراجعه به یک دفتر آژانس مسافرتی درهسته مرکزی شهر مشهد بلیت پرواز مشهد- نجف خریداری کرده اما در روز مقرر با حضور در سالن پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد متوجه جعلی بودن بلیت‌ها شده و از پرواز و سفر برنامه‌ریزی شده خود بازمانده‌اند و با مراجعه مجدد به دفتر آژانس مسافرتی، با تعطیلی این دفتر مواجه شده‌اند.

سرهنگ حمید رزمخواه اظهار داشت: کارآگاهان سپس با توجه به اظهارات شاکیان که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شد، هماهنگی‌های لازم قضایی را اخذ کرده و عملیات ویژه‌ای را برای دستگیری کلاهبرداران فراری در دستورکار خود قرار دادند.

وی گفت: این کارآگاهان سرانجام پس از چند روز کنترل نامحسوس محدوده اطراف دفتر آژانس مسافرتی مذکور، روز سه‌شنبه این متهمان را هنگامی که قصد ورود به دفتر را داشتند، دستگیر کردند.

متهمان که 34 و 39 ساله هستند، پس از انتقال به پلیس آگاهی، در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرده و اظهار داشتند که مدت یک سال است این آژانس مسافرتی را اجاره کرده و از طریق سامانه‌ای اینترنتی اقدام به جذب مسافران داخل و خارج از کشور می‌کرده‌اند.

آنها همچنین گفتند که با توجه به حجم بالای تقاضا برای سفر به عتبات عالیات، اقدام به جعل و فروش بلیت‌های مشهد- نجف به قیمت 10 میلیون ریال به متقاضیان کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون 80 نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقام قضایی دفتر آژانس مسافرتی پلمب و متهمان براساس احکام صادره قضایی روانه زندان شدند.

دستگیری سارق  منازل دلاوران

سرهنگ حمید رزمخواه در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ما همچنین از دستگیری سارق حرفه‌ای منازل واقع در محدوده بلوار پیروزی، سرافرازان و دلاوران مشهد خبر داد و گفت: به دنبال دستبرد به منزلی در محدوده بلوار دلاوران و سرقت 600 میلیون ریال طلا و جواهر و دیگر اشیایی گران قیمت از این منزل، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه به تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی واگذار شد.

وی افزود: این کارآگاهان ضمن بررسی دقیق اظهارات مالباخته و اثربرداری از صحنه جرم، تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز و پس از چند روز تلاش مستمر سرانجام این متهم را که فردی سابقه دارد و معتاد می‌باشد را به عنوان مظنون اصلی شناسایی کردند.

کارآگاهان در ادامه با کنترل نامحسوس محل‌های تردد این متهم در محدوده بلوار حر شهرک شهید رجایی مشهد، او را در اقدامی غافلگیرانه به دام انداخته و بخشی از اموال مسروقه را کشف کردند.

به گفته سرهنگ رزمخواه این متهم 34 ساله که مجید نام دارد، در بازجویی‌های علمی کارآگاهان ضمن اعتراف به سرقت منزل مذکور، دستبرد به سه منزل مسکونی دیگر در محدوده بلوارهای سرافرازان و پیروزی را به گردن گرفت.

وی با اشاره به معرفی این متهم به دادسرا، از ساکنان محدوده‌های مذکور خواست در صورت داشتن هر گونه شکایت مشابه با مراجعه به پایگاه جنوب پلیس آگاهی واقع دربلوار پیروزی نسبت به پیگیری شکایت خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.