قدس آنلاین- بجنورد-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی، ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این استان و زمینه های برقراری ارتباطات بیشتر میان خراسان شمالی و قزاقستان، این استان را حلقه اتصال ایران با قزاقستان خواند.

خراسان شمالی حلقه اتصال ایران و قزاقستان خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمود دلپسند در دیدار سفیر قزاقستان با استاندار، خراسان شمالی را دارای ظرفیت های بالایی در زمینه صادرات به کشورهای آسیای میانه به ویژه کشور قزاقستان عنوان کرد و گفت: محصولات کشاورزی و دامی خراسان شمالی بویژه سیب درختی، انگور و گوشت قرمز که از محصولات ارگانیک و منحصر به فرد این استان هستند، میتوانند نیازهای قزاقستان در این زمینه ها را تامین کند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب وتولید بالای کارخانه قند شیروان افزود:این کارخانه می تواند زمینه مناسبی برای کشت چغندر در قزاقستان و واردات از این کشور به خراسان شمالی  بوجود بیاورد.
وی در ادامه تصریح کرد: خراسان شمالی در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی نیز تولیدات مناسبی برای صادرات به قزاقستان دارد که محصولات کارخانه بهنوش نمونه ای از آن هاست.
دلپسند پتروشیمی بجنورد، آلومینای جاجرم، مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین و معادن غنی استان خراسان شمالی را دارای تولیدات منحصر به فردی عنوان کرد که همه آن ها زمینه صادرات به قزاقستان و تامین نیازهای این کشور را در حوزه های صنعتی و معدنی دارند.
وی امکان سرمایه گذاری و توسعه بیشتر در صنایع پایین دستی خراسان شمالی را زمینه مناسب دیگری برای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری میان قزاقستان و این استان عنوان کرد و گفت: این استان حتی در حوزه نفت و گاز نیز زمینه سرمایه گذاری خوبی دارد و وجود منابع نفت و گاز در کالی مانی شهرستان مانه و سملقان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این حوزه است

انتهای خبر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.