قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس در شهرستان‌های رشت، بندر انزلی، آستانه‌اشرفیه، تالش، سیاهکل، لنگرود، فومن و رودسر به مدت دو روز آغاز شده است.

رزمایش الی بیت‌المقدس در گیلان آغاز شد

سردار مهدی کاظمی‌پور در جریان آغاز رزمایش الی بیت‌المقدس در هشت شهرستان گیلان اظهار کرد: دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و مردم‌یاری از برنامه‌های اجرایی در رزمایش مذکور است.

وی، مدت رزمایش الی بیت‌المقدس را دو روز در 13 و 14 آبان‌ماه جاری عنوان کرد و افزود: مقابله با ناآرامی‌های داخلی، کنترل اغتشاش‌ها، حفاظت و حراست از مکان‌های حساس و همچنین پدافند دورادور در رزمایش مذکور تمرین می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مقابله با عملیات ضد هلی‌برن از برنامه‌های پیش‌بینی شده در رزمایش الی بیت‌المقدس است، تصریح کرد: عملیات تأخیری، کنترل معابر اصلی و کمین و ضد کمین از تاکتیک‌هایی است که با تقسیم‌بندی برای هر کدام از نواحی مشخص شده و طراحی و اجرا می‌شود.

کاظمی‌پور از ارزیابی تاکتیک‌های اجرایی در رزمایش بیت‌المقدس خبر داد و بیان کرد: در طول اجرای رزمایش رعایت اصول پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل باید اجرا شود.

وی، تمام نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش را افراد بسیجی عنوان کرد و گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس با توجه به تجربه دوران دفاع مقدس که پیروزی را به همراه داشت، انجام می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ایمان، اعتقاد و تقویت روحیه معنوی نیروهای بسیجی در قالب حلقه‌های صالحین طراحی شده است، خاطرنشان کرد: هر کدام از حلقه‌های صالحین در قالب یک دسته تعریف شده و ساماندهی می‌شود.

کاظمی‌پور، تقویت روحیه ایمانی نیروهای بسیجی را اصل و زیرساخت مقابله با تهدیدها ذکر کرد و یادآور شد: حفظ دستاوردهای دفاع مقدس، انتقال تجربه دوران جنگ و منطبق کردن آن با راهبردهای سپاه در مورد تهدیدهای جدیدی که علیه جمهوری اسلامی توسط استکبار جهانی طراحی شده، از اهداف رزمایش الی بیت‌المقدس است.

وی با بیان اینکه در رزمایش الی بیت‌المقدس 30 هزار نفر پشتیبانی‌کننده و عوامل اجرایی شرکت می‌کنند، اظهار کرد: 13 آبان روز استکبارستیزی است و برای اینکه ثابت کنیم به اهداف شهدا، امام(ره)، مقام معظم رهبری و مردم پایبند هستیم، بسیجیان رزمایش را امروز آغاز کردند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان به اجرای برنامه‌های فرهنگی و نمایش اقتدار در قالب صبحگاه‌های مشترک در تمام شهرستان‌ها به‌ویژه در مرکز استان اشاره کرد و افزود: صبحگاه مشترک با نمایش ورزش‌های رزمی توسط نیروهای بسیجی اجرا می‌شود.

کاظمی‌پور با اشاره به اینکه رزمایش الی بیت‌المقدس در دو مرحله اجرای می‌شود، بیان کرد: مدت رزمایش 36 ساعت است، مرحله نخست در ششم و هفتم آبان‌ماه جاری اجرا شده و مرحله دوم از امروز آغاز شده و ساعت 14 روز جمعه هفته جاری به اتمام می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.