قدس آنلاین:بجنورد- کبری علی آبادی: استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی ردیف اعتباری مستقلی ندارد گفت: دبیرخانه شورا در کشور در حال پیگیری این موضوع است تا منابع مالی مورد نیاز شورا تأمین شود.

پیگیری برای تعریف ردیف مستقل برای شورای فرهنگ عمومی

محمدرضا صالحی در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: بدون شک تصویب این ردیف در تحقق اهداف وظایف شورا بسیار موثر است.

وی افزود: رصد و مطالعه وضع فرهنگ عمومی نیازمند پشتوانه های پژوهشی مطالعاتی است که مستلزم وجود اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی یک نهاد سیاستگذار و خط دهنده است که متشکل از مسئولان استان است و مصوبات آن می تواند تعیین کننده باشد.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره دغدغه های فرهنگی استان با بیان اینکه آسیب ها و چالش های فرهنگی در استان جدا از آسیب های فرهنگی کشور نیست گفت: هجمه های فرهنگی دنیای متجدد بسیاری از آموزه های اسلامی و ایرانی را به چالش کشیده اند و این چالش ها در عرصه خانواده مشاهده می شود.

وی گفت: رجوع به داشته های اصیل فرهنگی مان با در نظر گرفتن مقتضیات زمانی و نگاه به آینده می تواند در این راستا بسیار تأثیرگذار باشد.

صالحی اظهار داشت: البته نباید از آسیب هایی که به تدریج در فرهنگ ما به وجود آمده غافل شد. قانون گریزی، ضعف در مشارکت پذیری، ترجیح منافع فردی بر منافع ملی و افراط و تفریط در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و مقصریابی و نه حل مشکل، از مقص هایی است که ریشه های آن باید نآن شناسایی و برای رفع آن گفتمان سازی شود.

استاندار خراسان شمالی درباره رویکرد ها و برنامه های شورای فرهنگ عمومی در سال جاری گفت: وظیفه شورای فرهنگ عمومی تجزیه و تحلیل ارزش ها، هنجارها و رفتارهای جامعه با رویکرد مسأله شناسی و پایش جریان های فرهنگی ایجاد شده در سطح جامعه است.

وی افزود: به طور قطع این پایش با نگاه آینده نگری و با هدف شناسایی به موقع مسائل فرهنگی جامعه صورت  می گیرد تا با ارائه راهبردها، مواجهه صحیح و هدفمند با مسائل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هدف این شورا، ایجاد هماهنگی و هم افزایی در حوزه اصلاح فرهنگ عمومی است  اظهار داشت: راهبردهایی هم که در این شورا مطرح می شود باید اساس علمی و عینی داشته و ناظر به وضعیت موجود در حوزه فرهنگ عمومی باشند.

صالحی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به تحقق سبک زندگی اسلامی گفت: موضوع سبک زندگی که معظم له در استان مطرح نمودند از اولویت های مهم شورا است و طی برنامه ریزی به عمل آمده در دبیرخانه شورا در استان هریک از استان های کشور مسئول پیگیری یکی از مسائل فرهنگی شده اند.

وی گفت: امید است با تلاش برای رسیدن به یک اشتراک نظر درخصوص مسائل فرهنگی بر اساس تعالیم اسلامی، قوانین و خواست عمومی مردم و با توسل به ابزارها و روش های نوین در عصر ارتباطات و اطلاعات بتوانیم برای ارتقاء وضعیت فرهنگ عمومی قدم های استواری برداریم.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: فرهنگ زیر بنای حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و صیانت از آن و ارتقاء آن در حقیقت صیانت از همه ی حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه است

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.