قدس آنلاین - بندر ماهشهر - زهره کریمی : همایش مربیان و معاونین پرورشی شهرستان بندر ماهشهر با موضوع تربیت سیاسی و اجتماعی برگزارشد.

برگزاری همایش مربیان و معاونین پرورشی در شهرستان بندر ماهشهر

یعقوب مولوی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر، ضمن خیر مقدم به حضار، به بیان اهمیت و جایگاه 13 آبان در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: از مهمترین رویدادهای این یوم الله ، یعنی سالروز تبعید امام به ترکیه، شهادت دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا میباشد که هرکدام نقش بی بدیلی در شکست هیمنه رژیم طاغوتی و حامیان جهانخوارش،داشتند.

وی در ادامه ابراز داشت: بر همین اساس بود که امام راحل(ره) با درایت و دوراندیشی بی نظیرشان ،این روز را یوم الله 13 آبان نامیدند و ما نیز در پیروی از راه امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری، بر  لزوم شرکت همکاران و دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان و حضور پر شور آنها تاکید میکنیم.

یعقوب مولوی  در پایان افزود: هدف از برگزاری این همایش را ضرورت تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان دانسته و تاکید داشت حوزه معاونت پرورشی وتربیت بدنی در راستای دستیابی به اهداف تربیتی، سعی وافر دارد هر ماه به طور متوسط از یکی از کارشناسان صاحب نظر کشور جهت حضور و سخنرانی در جلسات ماهانه مربیان و معاونین پرورشی دعوت نماید.

در ادامه همایش،مهندس  احمدی معاونت سازمان دانش آموزی استان که بعنوان سخنران ویژه همایش حضور داشتند ضمن تشکرازمتولیان برگزاری این همایش،بیان داشت: یوم الله 13آبان راروزحماسه تثبیت نظام اسلامی درکشورعزیزایران توسط دانش آموزان ودانشجویان پیروخط امام دانسته وازهمه اقشار دعوت کردند درمراسم راهپیمائی دشمن شکن این روزحضوری پررنگ داشته باشند.
وی در ادامه افزود : ضرورت و اهمیت تربیت اجتماعی دانش آموزان خصوصا در بُعد سیاسی بسیار لازم بوده و امیدوارم شاهد نقش آفرینی بیشتردانش آموزان در تصمیم گیریهای مهم و مشارکت آنها در مسائل اساسی باشیم.
معاونت دانش آموزی استان سپس ابراز داشت: تقویت شوراهای دانش آموزی یکی از راههای تحقق این اهداف بشمار میرود که امیدوارم به زودی شرایط به گونه ای رقم بخوردکه دانش آموزان درفضایی کاملاصمیمانه  بتوانندآزادانه عقاید، انتظارات وخواسته های خود رابیان داشته و در قالب کرسی های آزاد اندیشانه حرف های خود را به گوش مسئولان برسانند، چرا که واقعیت امر اینست که در زمینه تربیت سیاسی کار چندان قابل ملاحظه ای صورت نگرفته و  آمارها نشان میدهد ابعاد تربیتی دانش آموزان در زمینه های مختلف مورد غفلت واقع شده است.

سپس دکترعبادی مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان و تأکید بر بزرگداشت این یوم الله به عنوان یک روزحماسی ملی ودعوت ازهمکاران جهت حضوری پرشور در مراسم راهپیمایی 13 آبان ، بیان   کرد : رویدادها و وقایعی که در این 37سال و پس از انقلاب اسلامی بر علیه ایران اسلامی صورت گرفته ،بویژه در این سالها، بر ضرورت توجه همه جانبه به ابعاد تربیتی انسان و زیبایی شناسی دینی، و به بیان کلان تر، توجه به ابعاد مختلف تربیتی انسان و شناخت نسبت به دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی تأکید میکند.
وی در ادامه افزود: توجه به تشویق دانش آموزان وتلاش درجهت شناساندن جنبه های زیبای دین و رحمانیت خداوند به مراتب می تواند افراد را به خداوند نزدیکتر نماید ،اگرجهنمی وجود دارد قطعا در مقابل ،خداوند بهشتی را آفریده که  جایگاه خوبی ها و زیبایی هاست، و اگرخشم خداوند هست درمقابل لطف و رحمت حضرت حق چندین برابرخشم وی است.
 دکتر عبادی افزود: شرایط سنی دانش آموزان ایجاب می کند ، بیشتر از آن که دانش آموزان را از خشم خداوند بترسانیم ، ضرورت دارد آنها را با لطف و رحمت پروردگار آشناکنیم تاعاشقانه خدارا پرستش کنند.
مدیریت اداره آموزش وپرورش شهرستان بندر ماهشهر در پایان گفت: جهان امروز عصر توسعه صنعت تکنولوژی و پیشرفت علوم مختلف است،و ما باید اخلاق پسندیده اسلامی و یادگیری علوم وفنون را از هرکس که شایستگی دارد بپذیریم، چراکه رمز زندگی سعادتمندانه همین است و بس.
در پایان همایش موارد و آیین نامه های وزارتی در خصوص مسائل دانش آموزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.