ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد حملات هوایی متعدد ائتلاف آمریکایی به «موصل» با هدف قرار دادن مناطق مسکونی، باعث تلفات غیرنظامیان و تخریب مکان‌های متعددی از جمله مدرسه و مسجد شده است.

حملات هوایی ائتلاف آمریکایی غیرنظامیان را هدف قرار داده است / ۳۸۰ کشته و زخمی در حملات تروریست‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ارتش روسیه اعلام کردند جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به بهانه شرکت در عملیات آزادسازی «موصل» به دفعات مناطق پر جمعیت از غیرنظامیان را هدف قرار داده که منجر به تخریب مکان‌هایی از جمله مسجد و مدرسه و همچنین تلفات گسترده شده است.

این خبر که از سوی ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام شده تصریح می‌کند حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در 24 اکتبر بجای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌های داعش در موصل، مناطق شلوغ نزدیک یک مسجد را هدف قرار داده که طی آن علاوه بر تخریب مسجد، تعداد زیادی غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

ژنرال «سرگئی رودسکوی» رئیس اداره اصلی عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه در نشست خبری با اشاره به حمله جنگنده‌های آمریکایی در 26 اکتبر به مدرسه‌ای در موصل گفت: «تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده در 24 اکتبر (قبل از حمله ائتلاف) مدرسه و منازل اطراف آن را نشان می‌دهد اما بعد از حمله (در 26 اکتبر) مشخص است این ساختمان‌ها کاملا آسیب دیده و تخریب شده‌اند.»

رودسکوی تاکید کرد آمریکا به انجام حملات هوایی علیه مناطق پرجمعیت در موصل، حومه شهر و همچنین شهرک‌های کوچک در استان «نینوا» ادامه می‌دهد.

وی همچنین افزود در تاریخ 31 اکتبر نیز مناطق مسکونی در فاصله 9 و 14 کیلومتری شرق موصل هدف بمباران شدید جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا قرار گرفته و خسارت زیادی را متحمل شد.

این مقام ارتش روسیه با اشاره به تحولات «حلب» در سوریه نیز بیان کرد تروریست‌ها و گروه‌های معارض از آتش‌بس انسان‌دوستانه که از سوی دمشق و مسکو اجرایی شده، برای انجام حمله به مناطق مسکونی حلب و کشار غیرنظامیان استفاده می‌کنند.

رودسکوی ادامه داد: «طی هفته‌ گذشته تروریست‌ها 64 بار از انواع خمپاره و "توپ‌های جهنم" برای حمله به غرب حلب استفاده کردند. در این گلوله‌باران‌ها 127 غیرنظامی کشته و 254 نفر نیز مجروح شدند.»

وی به حمله شیمیایی تروریست‌ها در تاریخ 30 اکتبر به غرب حلب نیز اشاره داشت که طی آن 2 خدمه ارتش سوریه کشته و 37 نفر زخمی شدند و اینکه گروهی از کارشناسان یگان مقابله با سلاح‌های شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو ارتش روسیه با حضور محل آن حمله شیمیایی، نمونه‌هایی را جمع‌آوری کردند.

این مقام نظامی روس تصریح کرد: «گروه‌های مسلح در حلب از مهلت قانونی (آتش‌بس) نیروهای هوایی سوریه و روسیه برای آغاز خصومت‌های فعال در 28 اکتبر و تلاش برای شکست محاصره شرق حلب سوء استفاده کردند.»

بنا به گفته‌های رودسکوی، در همین حین تروریست‌های حاضر در شرق حلب نیز اقداماتی را برای حمله به گذرگاه‌های انسانی که جهت انتقال غیرنظامیان از داخل این منطقه توسط نیروهای روسیه و سوریه ایجاد شده بود، آغاز کردند اما تمام حملات دفع شدند. در نتیجه تروریست‌ها متحمل خسارات و تلفات سنگین از جمله نابودی 21 تانک، 10 نفربر زرهی، 6 سامانه موشکی، 14 خمپاره، 80 خودرو با مسلسل‌های سنگین و همچنین 12 خودروی بمب‌گذاری انتحاری، شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.