در بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، به مناسبت 13 ابان تاکید شده است که مبنای سیاست خارجی و داخلی نظام اسلامی، نفی سلطه بیگانه و استکبارستیزی است.

 مقاومت تنها راه حل در برابر زورگویی مستکبرین است/آمریکا هیچ وقت با ملت ایران صادق نبوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، متن این بیانیه به شرح زیر است

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئله  ما با آمریکا، مسئله استکبار آمریکایی است؛ مستکبرند، متکبّرند، زورگویند، زیاده طلبند.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای۰۶ /۰۹ /۱۳۹۳

۱۳ آبان سال روز استکبار ستیزی و مبارزه با طاغوت های زمان در حیات سیاسی-اجتماعی ملت مبارز ایران است. در چهارم آبان ماه۱۳٤٣، امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) با تمسک به اسلام ناب محمدی(ص) در مبارزه واقعی با مستکبرین به مخالفت با قانون ظالمانه کاپیتولاسیون و نفی سلطه گری بیگانه،سخنانی بیان داشتند که منجر به دستگیری و تبعید ایشان توسط طاغوت زمان در ١٣ آبان ماه شد.عوامل داخلی استکباربا تبعید و زندانی کردن امام، قصد خاموش کردن فریاد استکبار ستیزی و استقلال طلبی، و دور کردن وی از صحنه مبارزات را داشتند. اما این تبعید نه تنها مشعل مبارزاتآزادی خواهانه مردم ایران را خاموش نکرد، بلکه با متبلور شدن قیام علیه ظلم و استبداد، در ١٣ آبان١٣٥٧، نوجوانان غیور ایرانی، یکپارچه برضد استکبار شوریدند، و انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مستضعفین و مظلومان را با أهدای جانخود در دانشگاه تهران یاری کردند. خون هایی که مظلومانه بر زمین ریخت،گویی در رگ های نوجوانان، جوانان و همه ی ملت قهرمان ایران جوشیدن گرفت، و بزرگترین پدیده تاریخمعاصر، انقلاب اسلامی ایران رقم خورد. حزب الله بر عباد الشیطان غالب شد و رژیم پهلوی به موزه ی تاریخ حامیان ذلیل مستکبرین روانه شد. انقلابی که مبنای آن نفی سلطه طاغوت و استکباروحاصل آن استقلال ایران و کرامت ایرانی بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانشجویان مبارز و با بصیرت، آشیانه ی نماد مستکبرین عصر حاضر، آمریکای جنایتکار را نشانه رفتند، لانه جاسوسی و مرجع فتنه های داخلی، در پی اقدامات ظالمانه امریکا در دست درازی به سرمایه های ملت ایران، به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام راحل رحمه الله علیه در آمد. حرکتی که امام(ره) از آن به عنوان  «انقلاب دوم» تعبیر،  و ملت قهرمان ایران با تجمعات عظیم خود در سراسر کشور آن را همراهی و تایید کردند.

بازخوانیِ جریان انقلاب اسلامی ایران و مواجهه ی حق با هژمونی شیطانی که غرب آن را نمایندگی می کند، با استناد به وعده های الهی در قرآن در مبارزه با طاغوت، و مصادیق و مستندات فراوان تاریخی ملت ایران علیه استکبار، نشان می دهد که عزت و اعتلای ما، در مبارزه دائمی با استکبار و نه مصالحه است.  به تعبیر رهبر معظم انقلاب (حفظه الله):«...در مقابل دشمن مستکبر نباید کوتاه آمد بلکه باید نظام اسلامی بهحدی از اقتدار، استحکام و مصونیت برسد که دشمنان احساس کنندکاری از دست آنها برنمی آید...»

در آستانه ١٣ آبان، سالروز استکبارستیزی، آزادی از سلطه طاغوت و استقلال طلبی ملت غیور ایران اسلامی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن گرامی داشت یوم الله ١٣ آبان، مواضع خود را بیان می دارد؛

١- مبنای سیاست خارجی و داخلی نظام اسلامی، نفی سلطه بیگانه و استکبارستیزی است. اگرچه استکبار جهانی به رهبری امریکا، برای تمام جهان خطری بزرگ است، لیکن این خطر برای ایران اسلامی بیش از سایر کشورهاست. نظام اسلامی دستهایناپاککشورهای فاسد جهان را از منابعخودقطع کرده، و با بیداری اسلامی و انگیزش دینی ملت -های مسلمان، منافع غیر مشروع آنان را مورد تهدید قرار داده است. أمام (ره) فرمودند: «چنانچه قدرت امریکا نبود، صدام هم نمی توانست این کار احمقانه را بکند و اگر قدرت امریکا نبود، اسرائیل هم نمی توانست این کار سفاکانه را بکند، و اگر قدرت امریکا نبود این دولت های مرتجع اطراف خلیج فارسو أمثال آنها هم این کارهایی را که حالا انجام می دهند، نمی دادند. دنیا از این دو قدرت اگر بخواهد خارج شود باید همانطوری که در ایران عمل شد عمل کنند.»

٢-  مقاومت تنها راه حل در برابر زورگویی مستکبرین است. به راستی مقاومت وذلت ناپذیری از درسهای بزرگ عاشورای حسینی است.  استراتژی ای که دولت های غربی را به پای تعامل و گفت و گو با ایران اسلامی آورده است و چه بسیارند دولت هایی که شکم پروری را به ایستادگی ترجیح دادند و در محاسبات منطقه ای و جهانی نقشی به جز حفظ منافع استکبارندارند. اگر پیام هیهات منا الذله، سرلوحه امور ما باشد،هیچگاه تسلیم استکبار و عوامل آن نخواهیم شد.

٣-ایمان و اخلاق مبنای کارهای علمی، اجتماعی و اقتصادی دانشجویان و نخبگان قرار گیرد. آنچه که رهبر فرزانه انقلاب به آن أشاره دارد این است که در دنیای غرب، با وجود پیشرفت های فراوان، همچنان ابعاد ناقصی دارد و از  آنجمله نبود إیمان است. امروزه شاهدیم که در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا، نامزدهای دو حزب ِبلارقیبِ «دموکرات» و «جمهوری خواه»، صدها سند از جرم و جنایتِ حزبی،تروریستی، ‌مالی و ‌جنسیعلیه یکدیگر افشاء میکنند! و ناگفته پیداست که چنین اوضاع تاسف انگیزی ناشی از فقدان ایمان و اخلاق در میان سیاست مداران کنونی آنهاست.

٤- اعتماد به امریکا کاری نادرست است. دولت امریکا هیچ وقت با ملت ایران صادق نبوده و خصومت ورزی دولت امریکا علیه ملت ایران مستمر و کارنامه اش تیره و خیانت آلود است و در حقیقت، سر آشتی و دوستی واقعی با مردم عزیز ایران را ندارد. از بدعهدی ها در برجام، کینه توزی در صدور روادید برای غربی هایی که قصد سفر به ایران عزیز را دارند، مشکلات و موانع بر سر راه تحصیل دانشجویان ایرانی ساکن در آمریکا و اروپا، تحریم های ظالمانه هر بار به بهانه های واهی و مضحک حتی بعد از توافق برجام و تعهداتی که به ظاهر پذیرفته اند، توقیف دارایی های ایران و دست درازی به سرمایه ملی توقیف شده به بهانه های واهیمختلف از جمله تروریسم، تحریک برخی کشورهای سرسپرده منطقه علیه ایران و ده ها مورد کینه ورزی و دشمنی آشکار و نهان با مردم آزاده ایران، تنها نمونه هایی است که می توان بر شمرد و مردم نیز به خوبی بر آنها آگاهند.حال آنکه آمریکا و متحدانشان بنا بر اعتراف سیاستمداران خود، بزرگترین منشأ و حامی تروریسم سازمان یافته در جهان هستند و سردمدار لشگرکشی و تجاوز به کشورهای مختلف به بهانه های واهی ماننداستقرار دمکراسی، استفاده از سلاح های کشتار جمعی،دخالت در امور دولت های مختلف و چپاول ثروت های ملی آنها به شمار می روند. امام راحل (ره) فرمودند: «من باردیگر خطر امریکا را به جهان و منطقه گوشزد می نمایم، امروز تمام کسانی که علیه جمهوری اسلامی متحد شده اند، با واسطه یا بی واسطه در رابطه با امریکا می باشند، ملت ایران باید با قاطعیت با این خطر بزرگ مبارزه نماید.»

٥- مطابق با اصول بنیادین حقوق بشر و نیر منشور سازمان ملل متحد، هر ملتی حق تعیین سرنوشت خود را دارد و لذا هر گونه دخالت بیگانگان که به منظور دست اندازی به حقوق مظلومان و کسب منافع نامشروع انجام می شود، محکوم است. امروزه جنایات جبهه استکبار در یمن، سوریه و عراق در همین راستاست. بی شک، با مقاومت ملت بصیر و آگاه مسلمان، غلبه با جبهه حق است و دستان خونبارظالمان، مستکبران و ایادی آنها گریبانگیر خودشان خواهد شد.

٦- نظام اسلامی مدافع صلح پایدار جهانی وروابط دوستانه با همه ملتهای صلح دوست و آزاده جهان است، در این راستا،برقراری ارتباطات سازنده و پیش برنده جامعه جهانی مشروط به اصل مهم عدم برتری جویی و نفی سلطه از سیاستهای نظام اسلامی و خواست مردم ایران است.

والسلام علی من اتبع الهدی

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.