قدس آنلاین: امام جمعه مشهد گفت: امروز همان آمریکا نقطه‌ای را در عرصه بین‌الملل پیدا نمی‌کند که شعار مرگ بر آمریکا در آن سر ندهند و پرچم این کشور به آتش کشیده نشود.

شعار مرگ بر آمریکا جهانی شده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما درباره تبیین انسان الگویی قرآن در تفسیر آیات شریفه سوره مبارکه انسان بود و به آخرین آیات این سوره رسیدیم، سخن امروز ما درباره آیه‌ای است که مبنای آن این است که هر کس خودش بخواهد راهش را به سوی پروردگار پیدا می‌کند، بنابراین خدا انسان را آفریده و راه را نشان داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: آنچه خداوند انجام می‌دهد فقط راهنمایی است و انسان‌ها مختار محض هستند و سپس در این سوره می‌فرماید اختیار انسان‌ها در شعاع اختیار ذات مقدس پروردگار است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مسئله ربوبیت پروردگار بیان کرد: توحید در الوهیت یکی از ابعادش توحید در ربوبیت است، توحید در ربوبیت یعنی ما فقط خداوند متعال را "رب" بدانیم؛ یکی از ابعاد رب را ما تنها معنا کرده‌ایم و از جمله عناصر مهم در این کلمه، عنصر مدیریت است یعنی خداوند رب ماست و ما را مدیریت می‌کند و زندگانی ما نیز تحت اراده وی است. معنای ربوبیت پروردگار این است که لحظه‌ای مدیریت خداوند از دستگاه‌های بدن و از روح برداشته نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در ادامه سخنانش به استکبارستیزی ملت ایران و سالروز 13 آبان اشاره کرد و اظهار داشت: حوادثی در 13 آبان رخ داده که برجسته‌ترین آن‌ها اشغال جاسوسخانه آمریکا توسط جوانان انقلابی بود که به انقلاب دوم مشهور شد و این تعبیر امام(ره)، یک تعبیر ساده نبود. امام راحل فرمودند عمل این جوانان در اشغال جاسوسخانه آمریکا انقلاب دوم است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: جهت اول اینکه این عمل هیمنه استکبار آمریکا را روی کره زمین شکست؛ تا آن روز آمریکا به عنوان قدرت اول روی کره زمین مطرح بود و کسی جرأت اینکه سخنی در مقابل استکبار بگوید را نداشت، اما جوانان ما دیپلمات‌های آمریکا را اسیر کردند و این نخستین سیلی بر صورت آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بود.

وی خاطرنشان کرد: علت دیگری که این انقلاب، انقلاب دوم شد این بود که ضامن انقلاب اسلامی شد، آمریکایی‌ها نسخه کودتای 28 مرداد را در اختیار داشتند و می‌خواستند همان کار را دوباره انجام دهند و شاه را برگردانند و آن چیزی که این توطئه را خنثی کرد، اشغال سفارت بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه روزی که جاسوسخانه آمریکا اشغال شد، آمریکا در درون خودش یک کشتی آرام بود و مردم از رضایت نسبی نسبت به سیاست‌های آمریکا برخوردار بودند، بیان کرد: در بیرون آمریکا نیز معادلات بین‌المللی استکباری آمریکا مانند یک شطرنج در همه کشورها بازی می‌کرد اما امروز آمریکا در چه وضعیتی است؟

آیت الله علم الهدی تصریح کرد:. امروز همان آمریکا نقطه‌ای را در عرصه بین‌الملل پیدا نمی‌کند که شعار "مرگ بر آمریکا" در آن سر ندهند و پرچم این کشور به آتش کشیده نشود و امروز آمریکا با قدرت نظامی خود هم نمی‌تواند امنیت این کشور را بر هم بزند و کشور ما امن ترین کشور ممکن است.

وی افزود: وضع داخلی آمریکا نیز عیان است، مناظره نامزدهای ریاست جمهوری نمایشگری شفاف برای وضع داخلی آمریکا است، ترامپ در تمامی حرف‌هایش انتخابات را نقطه نجات آمریکا می‌داند و معتقد است آمریکا در خط اضمحلال است و کلینتون نیز می‌گوید این انتخابات تنها شانس نجات دموکراسی در آمریکا است.

خطیب جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: آن روز دانشجویان پیروی خط امام(ره) در کنار صلابت امام راحل بودند و امروز چندصد برابر آن دانشجویان نسل دوم و سوم انقلاب در کنار مقام معظم رهبری و در خط استکبارستیزی هستند. عده‌ای دنیاطلب هستند و فکر می‌کنند عیاشی‌ها به معنای آزادی است و اینها سازش با آمریکا را مطرح می‌کنند. در تاریخ 37 ساله پس از انقلاب، سه بار با آمریکا سازش کردیم و نتیجه‌اش چه شد؟

وی افزود: در دولت سازندگی گروگان‌های آمریکایی آزاد شدند، در دولت اصلاحات به‌عنوان سیاست خارجی تنش‌زدایی خواستند مشکلات را حل کنند اما به‌عنوان محور شرارت معرفی شدیم و سازش سوم هم در این دولت به‌عنوان برجام صورت گرفت. سرمایه در راه سازش دادیم و بعد خود وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌کند تحریم‌های ما پس از برجام بیش از تحریم‌های پیش از برجام بوده است، حالا یک عده مدافع آمریکا شوند و از فتنه 88 دفاع کنند. باید تا زمانی که قرآن می‌گوید از فتنه صحبت کنیم و بعد عده‌ای در مجلس می‌گویند تا کی باید از این واژه صحبت کنیم؟ امروز ما مسئله استکبارستیزی‌مان به اقتدار ملی تبدیل شده و در منطقه قدرت اول هستیم. ما این مقاومت را از محرم و عاشورا گرفته‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.