قدس آنلاین: رئیس کانون وکلای خراسان رضوی گفت: قضاوت و وکالت دو بال فرشته عدالت هستند اما وکالت بالاترین تحفه الهی، یعنی «نعم المولی و نعم الوکیل» است.

قضاوت و وکالت دو بال فرشته عدالت هستند

به گزارش قدس آنلاین، مسعود خراشادی‌زاده در مراسم تحلیف وکلای جدید که در کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه وکلا در طول دوره کارآموزی، آموزش‌های سنتی و اخلاق حرفه‌ای را آموخته‌اند اظهار داشت: آن چیزی که برخی افراد را بر آن می‌دارد که شغل وکالت را برگزینند خدمت به هم‌نوعان است، اگرچه عده‌ای از کسانی که به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند ناراضی بیرون می‌روند و به شما توهین هم می‌کنند اما باید دانست که هیچ حرفه‌ای مبرا از تجسس عام نیست.

رئیس کانون وکلای خراسان با اشاره به اینکه حفظ شأن و جایگاه حرفه وکالت به خود وکلا بستگی دارد، تصریح کرد: حفظ و ارتقاء شأن و جایگاه وکلا به خودشان وابسته بوده، اگرچه متأسفانه در فرهنگ‌عامه به‌غلط خطای یک نفر از یک قوم، صنف و گروه به‌حساب تمام اعضای آن نوشته می‌شود؛ پس نباید کاری انجام دهیم که به نام اعضای صنفمان هم نوشته شود.

وی شرافت، شهامت، جدیت در امور، متانت و فصاحت در گفتار را ویژگی‌های یک وکیل برشمرد و افزود: وکالت نوعی نبرد متمدنانه و ترسیم نبرد قانونی یک اختلاف است که افرادی به‌صورت مسالمت‌آمیز به دنبال حل‌وفصل آن هستند.

خراشادی خاطرنشان کرد: قضاوت و وکالت دو بال فرشته عدالت هستند اما وکالت بالاترین تحفه الهی، یعنی «نعم المولی و نعم الوکیل» است.

وی با بیان اینکه وکیل وظایف و مسؤولیت‌هایی نسبت به موکل، دادگاه، طرف مقابل، جامعه و حکومت دارد گفت: بدون آنکه قصد ورود به زندگی شخصی افراد داشته باشیم اما وکلا جزئی از جامعه‌ای هستند که در آن زندگی می‌کنند و علاوه بر رعایت اخلاق و شئون وکالتی، توجه و رعایت اصول و هنجارهای جامعه جزئی ضروری از زندگی آن‌ها است، اما بااینکه حق بر پوشش یکی از حقوق اساسی زندگی افراد است؛ اما نباید نسبیت‌های فرهنگی حکومتی و جامعه را فراموش کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.