دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید روشن شود که چرا از عده‌ای از ما بهتران از 90 درصد صندوق ذخیره بهره‌ می‌برند، گفت: با متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

چرا عده‌ای ازما بهتران از 90 درصد صندوق ذخیره بهره‌ می‌برند/تا به امروز هیچ کدام از مسئولان برای این موضوع عذرخواهی نکرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس تعریف جدیدی از اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه داد و مبلغ 8000 میلیارد را معوقه و نه اختلاس خواند، اظهار داشت: چرا باید 90 درصد سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان به 30 نفر خاص داده شود؟ این 30 نفر چه کسانی هستند این موضوع باید مشخص و روشن شود. 

وی افزود: چرا زمانی که یک معلم و فرهنگی می‌خواهد 5 میلیون تومان برای جهیزیه دخترش وام بگیرد این صندوق به راحتی به او وام نمی‌دهد ولی از مابهتران چطور در همه جا در اولویت هستند و به هر میزان که می‌خواهند وام می گیرند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این کسانی که از صندوق ذخیره فرهنگیان وام گرفتند و یا معوقه داشتند چرا صندوق نسبت به این ها اقدام نکرده و تا قبل از اینکه این موضوع روشن شود حتی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان این مسئله را انکار می‌کرد و مطالبه گرانه می‌گفت چرا وقت ما را می‌گیرید و ما را به مجلس می‌کشانید و با جسارت تمام معترض بود که چرا مجلس می‌خواهد به این موضوع ورود پیدا کند. 

سلیمی با طرح این سوال که چرا وزیر وقت آموزش و پرورش نسبت به تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان برای فرهنگیان مطالبه،‌اعلام و عذرخواهی نکرد گفت: تا به امروز هیچ کدام از مسئولان از قاطبه فرهنگیان برای این موضوع عذرخواهی نکرده است. 

وی بر همین اساس اضافه کرد این ثرت 8 هزار میلیاردی که توسط عده ای خاص دست به دست می چرخد چگونه است که عده‌ای می‌توانند از این وام استفاده کنند اما پاداش پایان خدمت معلمان سالها روی زمین مانده است و یا حق التدریس و اضافه کار آنها یک سال زمان می‌برد تا پرداخت شود.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: برخی معلمان حتی از بازنشستگی‌شان دو سال می‌گذرد اما هنوز دسترنج 30 ساله خود را دریافت نکرده‌اند پس این سخن کجا می‌رود که قبل از اینکه عرق پیشانی یک کارگر خشک شود باید مزد او پرداخت شود. 

سلیمی ادامه داد: حق فرهنگیان به صورت قطره چکانی پرداخت شده و بعد مصوب می‌شود اوراق قرضه باید به فروش رفته تا حق آنان پرداخت شود اما کمی آن طرف تر عدهای خاص از تسهیلات میلیاردی بهره مند می‌شوند. پس این ادعای کسری 6 هزار ملیاردی صندوق که مدام مطرح می‌کنند اینجا پوشش داده می شود ما که نفهمیدیم این مسئله چرا این گونه پیش می‌رود.

وی در خاتمه تصریح کرد: انتظار ما این است که با متخلف صندوق ذخیره فرهنگیان برخورد جدی شود و مسئولان ذیربط اجازه ندهند که با اعتماد عمومی مردم بازی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.