اعضای فراکسیون حزب الله ( وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان در دیدار با « سعد حریری» نخست وزیر لبنان خواستار تشکیل دولت وفاق ملی بدون آنکه طرفی استثناء شود، شدند.

 فراکسیون حزب الله لبنان خواستار تشکیل دولت وفاق ملی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این دیدار روز شنبه و در چارچوب دیدارها و رایزنی های سعد حریری با فراکسیون های پارلمانی و نمایندگان مستقل برای تشکیل دولت جدید لبنان صورت گرفت.
این نخستین ملاقات حریری و نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان در چند سال گذشته است.
شبکه المیادین اعلام کرد که حریری توسط نمایندگان فراکسیون وفاداری به مقاومت پیامی را برای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ارسال کرده است.
ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان بعداز رایزنی با فراکسیون های پارلمانی ، سعد حریری رئیس حزب جریان المستقبل را به عنوان نخست وزیر معرفی و او را مامور تشکیل دولت جدید کرد.
حریری نیز روزهای جمعه و شنبه با حضور در محل پارلمان ، رایزنی های خود را برای تشکیل دولت وحدت ملی انجام داد.
« محمد رعد» رئیس فراکسیون حزب الله بعداز ملاقات با حریری گفت که این دیدار در فضائی خوب برگزار شد و ما ابراز امیدواری کردیم که نخست وزیر جدید بتواند با موفقیت دولت وحدت ملی را بسرعت تشکیل دهد و امور ختم بخیر شود.
وی با بیان اینکه « در این دیدارموضوع کرسی های وزارتی و توزیع وزارتخانه ها را مطرح نکردیم»، افزود: دو طرف در باره سازوکار پیگیری روند تشکیل دولت توافق کردیم.
« سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله عصر دیروز جمعه در مراسم بزرگداشت « مصطفی شحاده» از فرماندهان مقاومت و جهاد، تاکید کرد که حزب الله در باره کرسی های وزارتی مذاکره نمی کند و « نبیه بری» رئیس جنبش امل به نمایندگی از حزب الله و این جنبش در این خصوص مذاکره خواهد کرد.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد که اگر نبیه بری در دولت حضور نیابد، حزب الله هم مشارکت نخواهد کرد.
رئیس فراکسیون حزب الله اظهارداشت: دولت جدید باید به اوضاع معیشتی مردم و تقویت ثبات و اوضاع امنیتی ، تصویب قانون عادلانه پارلمانی اهتمام ویژه و زیادی داشته باشد. 
محمد رعد خاطرنشان کرد که درج معادله ارتش ، ملت و مقاومت در بیانیه وزارتی دولت ضروری است و از مرحله بحث و گفت وگو در این باره عبور کرده ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.