قدس آنلاین/ مریم سادات کاظمی: تمرینات ورزشی از بدن در برابر عوارض ناشی از استرس محافظت کرده، عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

تأثیر ورزش در کاهش عوارض استرس

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، ورزش روش مؤثری برای محافظت در برابر تأثیرات منفی استرس است. در واقع، افراد ورزشکار کمتر دچار علایم خطر بیماری‌های قلبی - عروقی که عموماً ناشی از استرس است، می‌شوند.

در این باره مطالعه ای روی 200 کارمند با میانگین سن 39 سال صورت گرفت. محققان عوامل شناخته شده بیماری‌های قلبی- عروقی مانند فشار خون، نمایه توده بدنی، کلسترول و تری گلیسرید را بررسی کردند. سپس شرکت کنندگان به سؤالاتی در مورد وضعیت فعلی استرس خود پاسخ دادند.

آن‌ها برای نخستین بار به ارتباط استرس، خطر بیماری‌های قلبی و ورزش پی بردند. در واقع، ورزش در سطح کم، متوسط و پیشرفته تفاوت قابل توجهی را میان کارمندانی که استرس داشتند، نشان می‌داد.

به عنوان مثال، زمانی که استرس در کارمندانی که تمرینات جسمانی کمی انجام می‌د هند بالا می‌رود، سطح کلسترول بد خون از حد معمول بیشتر می‌شود. در حالی که ورزشکاران از این مشکل محافظت می‌شوند. بر عکس، زمانی که سطح استرس پایین باشد، تفاوت میان افراد مختلف چندان ملموس نیست.

این نتایج از آن جنبه اهمیت دارد که معمولاً افرادی که از استرس رنج می‌برند، تمایلی به انجام تمرینات ورزشی ندارند و پزشکان باید آن‌ها را به ورزش تشویق کنند. این مطالعه پیامدهای مستقیمی برای درمان اختلالات مربوط به استرس نشان می‌دهد.

منبع:www.Top Santé.fr

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.