قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی ثابت کردند که اهل علم هستند افزود: از نظر زیربنا 24 هزار مترمربع زیر بنای کتابخانه‌های استان است که از لحاظ زیربنا جایگاه چهارم را در کشور داریم.

کسب رتبه چهارم خراسان جنوبی از نظر زیربنای کتابخانه‌ها در کشور

به گزارش  خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، محمدرضا رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: باید در حوزه فرهنگ جاذبه ایجاد کنیم تا مخاطب به سمت آن گرایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه 16 آبان تا 27 آبان ماه به عنوان روز بزرگداشت کتاب و کتابخوانی است افزود: در خراسان جنوبی 69 باب کتابخانه داریم که از این تعداد 58 کتابخانه نهادی و 11 کتابخانه مشارکتی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: از نظر اعضا نسبت اعضای عضو کتابخانه‌های عمومی به نسبت جمعیت استان در کشور در جایگاه دوم قرار داریم زیرا از زمانهای دیر باز مردمان خراسان جنوبی اهل علم بودند و این جایگاه در کشور مناسب آنها است.

رضایی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی ثابت کردند که اهل علم هستند افزود: از نظر زیربنا 24 هزار مترمربع زیر بنای کتابخانه‌های استان است که از لحاظ زیربنا جایگاه چهارم را در کشور داریم.

وی بیان کرد: از لحاظ تعداد نسخ استان خراسان جنوبی در کشور در جایگاه ششم است و مقام معظم رهبری به موضوع فرهنگ توجه زیادی دارند زیرا دشمن تنها راه نفوذ به کشور را از طریق فرهنگ می‌داند و می‌خواهد از این طریق ضربه زند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: آنچه که دشمن می‌خواهد مردم را از مسیر اصلی آن خارج کند فرهنگ است باید مواظب نفوذ دشمن باشیم  و در حال حاضر در کشور امنیت خوبی داریم.

رضایی با بیان اینکه دشمن می‌داند که نمی‌تواند از طریق مرزهای جغرافیایی به ما نفوذ کند افزود: باید مراقب حوزه فرهنگ باشیم اگر از این حوزه مراقبت نشود ضربه مهلکی می‌خوریم و یکی از جاهای مهمی که اگر به آن بپردازیم بخش عظیمی از نفوذ دشمن گرفته می‌شود همین حوزه فرهنگ است.

وی با بیان اینکه دولت مردان باید فضای مجازی را مدیریت کنند اظهار داشت: در برابر جاذبه‌های فضای مجازی باید فضای حقیقی را رشد دهیم و جاذبه ایجاد کنیم که در این راستا کتابخانه‌های عمومی یکی از مکانهایی است که می‌توان با ایجاد جاذبه مخاطب جذب کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: اگر در فضاهای حقیقی ما که کتابخانه‌ها است نتوانیم جاذبه ایجاد کنیم در حوزه کتاب موفق نخواهیم بود زیرا حوزه کتاب و کتابخانه باید جاذبه زیادی داشته باشد اما آن طور که باید نتوانستیم در کتابخانه‌های عمومی جاذبه ایجاد کنیم.

رضایی افزود: در سال 93 در حوزه کتابخانه‌ها سهم اعتبارات در خراسان جنوبی یک میلیارد و 335 میلیون تومان و در سال گذشته 2 میلیارد و 175 میلیون تومان بوده است که نسبت به سال 93 از رشد 50 درصدی برخوردار بوده است و اعتبارات امسال به 3 میلیارد و 382 میلیون تومان رسیده است که نسبت به سال 94 از رشد 55 درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در سالهای 94 و 95 توانستیم تفاهم نامه‌های مختلفی با افراد خیر منعقد سازیم، اظهار داشت: در مجموع سالهای 94 و 95 سهم خیرین یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از افتتاح دو کتابخانه در روستاهای چاهشند و دهک نهبندان خبر داد و گفت: این دوکتابخانه توسط بنیادبرکت احداث شده است که در 26 آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رضایی با بیان اینکه 26 آبان ماه در شهرستان فردوس با کمک قلم چی کتابخانه در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: اگر می‌خواهیم به نقطه ایده‌آل برسیم باید خیران را به این سمت و سو جذب کنیم و در حال حاضر 55 هزار نفر اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.